“Με στόχο να φέρει και άλλα brands μεταξύ των οποίων η Cola κινείται στην ελληνική αγορά η PepsiCo Hellas όπως ανέφερε σχετικά η γενική διευθύντρια της εταιρείας στην Ελλάδα, Inga Dengel. Ήδη θυμίζουμε ότι η πολυεθνική έχει επαναπατρίσει την Ήβη, η οποία παράγεται στο εργοστάσιο της ΕΨΑ στην Αγριά Βόλου, ενώ το σχετικό συμβόλαιο έχει ισχύ για περίπου δύο χρόνια ακόμη. Στο ίδιο εργοστάσιο γίνεται και η εμφιάλωση του αλουμινένιου αναψυκτικού για το συγκεκριμένο προϊόν.
Κατά την ίδια η PepsiCo δεν σχεδιάζει να επαναφέρει την παραγωγή της σε ίδιες εγκαταστάσεις στην Ελλάδα, αλλά να αναπτύξει συνεργασίες με επιχειρήσεις που θα κάνουν την παραγωγή και την εμφιάλωση για λογαριασμό της.
Μέρος της στρατηγικής είναι να γίνεται η παραγωγή των αναψυκτικών σε πλαστική συσκευασία PET στο εργοστάσιο της NU Aqua στο Λουτράκι. Επίσης μέρος της παραγωγής αναψυκτικών σε κουτί αλουμινίου είτε θα γίνει σε συνεργασία με την ΕΨΑ, είτε σε συνεργασία με άλλο εργοστάσιο στην Ελλάδα που να διαθέτει παραγωγική δυνατότητα για να καλύψει της ανάγκες της PepsiCo. H παραγωγή των νέων προϊόντων στη χώρα μας θα ξεκινήσει από τον Δεκέμβριο στην Ελλάδα
Μη συμφέρουσα η εισαγωγή από τη Ρουμανία
Σημειώνεται ότι η εταιρεία μετέφερε την παραγωγή των αναψυκτικών της στη Ρουμανία ενώ έκλεισε μονάδες παραγωγής στην Ελλάδα, αλλάζοντας δραστικά τη στρατηγική της. Όταν συνέβη αυτό οι συνθήκες στην αγορά ήταν εντελώς διαφορετικές, πρό της πανδημίας και προ του πολέμου στην Ουκρανία. Τότε ήταν συμφέρουσα η μεταφορά των προϊόντων από άλλη αγορά στην Ελλάδα, κάτι που άλλαξε στη μετά Covid περίοδο. “Ήρθε η νόσος Covid, ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλά και λίγο αργότερα στο Ισραήλ. Έτσι, ακόμα και να πληρώσει κανείς τα ακριβότερα μεταφορικά δεν υπάρχουν οδηγοί που να θέλουν να κάνουν δρομολόγια για να μεταφέρουν τα προϊόντα”.
Θυμίζουμε ότι εκτός από την ΕΨΑ έχει αναπτύξει συμφωνία για τη διανομή των προϊόντων της NU Aqua που παράγει το νερό Eonio και το κύριο μέρος της διανομής αφορά στην κρύα αγορά (εστιατόρια, ξενοδοχεία). Η NU Aqua είναι η εταιρεία που αγόρασε το παλιό εργοστάσιο της εταιρείας στο Λουτράκι.
Στόχος είναι να διπλασιάσει τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα. “Υπάρχει πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει προκειμένου οι άνθρωποι να νιώσουν σιγουριά για να στηρίξουν την ανάπτυξη. Στοχεύουμε ότι αυτό που έχουμε είναι να δούμε όχι μόνο το αύριο αλλά και τη μέρα μετά από αυτήν”, σημείωσε η γενική διευθύντρια της εταιρείας.
Επιπροσθέτως, το 2022 η τα δικαιώματα παραγωγής της Ήβη σε διεθνές επίπεδο απέκτησε η PepsiCo International, γεγονός που δίνει την δυνατότητα διεθνοποίησης για το ιστορικό εμπορικό σήμα το οποίο ταυτίστηκε με την παραγωγή αναψυκτικών στην Ελλάδα.
Ανάπτυξη τζίρου 18% με τζίρο στα 238 εκατ. ευρώ – Επιστροφή στην κερδοφορία για τα αναψυκτικά
H εταιρεία το 2023 παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη, έχοντας να αντιμετωπίσει σειρά προκλήσεων. Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 18%, γεγονός που οδήγησε την επιχείρηση στα 238 εκατομμύρια ευρώ. Στα τρόφιμα πρωταρχικό ρόλο διαδραμάτισαν τα προϊόντα πατάτας με ανάπτυξη καθαρών πωλήσεων 23% και τα Doritos με ανάπτυξη 20% στις καθαρές πωλήσεις. Στα αναψυκτικά οδηγό αποτέλεσε η Pepsi με ανάπτυξη 23% και το Lipton Ice Tea με ανάπτυξη 20%. Η ανάπτυξη στα σνακ προήλθε από την εκτός σπιτιού κατανάλωση με 20% και στα σούπερ μάρκετ ήταν 12,5%. Στα αναψυκτικά εκτός σπιτιού ήταν 29% και στα σούπερ μάρκετ 15%. Το μεικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε στο 42% βελτιωμένο κατά 0,9% σε σύγκριση με το 2022. Η κερδοφορία προ φόρων αυξήθηκε κατά 2,9% εκατ. ευρώ. Επισημαίνεται ότι για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, ο κλάδος αναψυκτικών της PepsiCo Hellas κατέστη κερδοφόρος μετά από σειρά ετών όπου παρουσίαζε ζημιογόνα αποτελέσματα.
“Συνεχίζουμε να στοχεύουμε στην ανάπτυξη των προϊόντων αλλά και του προσωπικού μας καθώς και σε νέες τεχνολογίες και παραγωγικότητα. Η εξοικονόμηση που πετυχαίνουμε μας δίνει την δυνατότητα να επανεπενδύουμε στην αγορά. Το κόστος αυξήθηκε κατά 20% λόγω ενέργειας και ευρύτερων συνθηκών όπως το μεταφορικό κόστος την προηγούμενη χρονιά. Η μέση ετήσια αύξηση κόστους τα τελευταία τρία χρόνια στην πατάτα ήταν 13%, στο ελαιόλαδο 20%, στο πλαστικό PET 18%, στη ζάχαρη 28%, στα αλουμινένια 10% και στο γυαλί 15%”, σημείωσε ο Θανάσης Καρακάσης, CFO της PepsiCo Hellas.
“Το 2023 ήταν μία πολύ πετυχημένη χρονιά με σημαντικές αναπτύξεις παρά το μη ευνοϊκό περιβάλλον, απόρροια των επενδύσεων σε ανθρώπους, προϊόντα και καινοτομίες που βοηθούν στην ανάπτυξη των πωλήσεων”.
Η εταιρεία για να καλύψει τις αυξήσεις των πρώτων υλών, των μεταφορικών και άλλων παραγόντων, έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις που υπερβαίνουν τα 30 εκατομμύρια ευρώ για τη βελτιστοποίηση της παραγωγής και τη συγκράτηση του κόστους.
Για το 2024 προβλέπεται ότι θα κινηθεί στο ίδιο μοντέλο με σημαντική ανάπτυξη στις καθαρές πωλήσεις που πιθανός θα αγγίξει διψήφιο ποσοστό”, αναφέρεται στο capital.gr.