Από την Επιτροπή Παιδείας Νομαρχιακής Οργάνωσης του ΣΥΡΙΖΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ αναφέρεται:
“Τα περιοριστικά μέτρα, για την αναχαίτηση της πανδημίας του νέου κορωνοϊού στη χώρα μας, αρκετές εβδομάδες μετά την έναρξή τους, μας βρίσκουν και στο νομό μας, νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές, σε καθημερινή επαφή με του μαθητές τους με τεχνικές σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Μία κοπιώδης διαδικασία, κυρίως με ίδια μέσα, που επιστρατεύτηκε έκτακτα, μέσα σε έκτακτες συνθήκες και που σίγουρα δεν συνιστά κανονικότητα.
Και ενώ η βασική αγωνία όλων είναι πώς θα επανέλθουμε στις φυσικές μας τάξεις, πώς θα αποκατασταθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, τι θα γίνει με την ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης, τι θα γίνει με τις πανελλαδικές εξετάσεις,τι θα γίνει στο σχολείο το Σεπτέμβριο, η κα Κεραμέως, κόντρα στα επίκαιρα διδάγματα για τα δημόσια αγαθά σε χρόνους πανδημίας και όχι μόνο, αιφνιδιάζει:
Καταθέτει πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, που το περιεχόμενό του σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί το κατεπείγον της υπόθεσης. Αποκαλύπτεται ότι δεν περιλαμβάνει έκτακτα μέτρα για την πανδημία αλλά αντίθετα, επιδιώκει να πλήξει τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών με …Δέκα συν Ένα ισχυρά χτυπήματα (όπως αυτά επισημαίνονται από τον Θέμη Κοτσυφάκη πρώην πρόεδρο της ΟΛΜΕ):
- Αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο από 22 σε 26 (τι κι αν ακόμα συζητούμε για το πώς θα μειωθεί ο αριθμός τους λόγω της πανδημίας;).
- Αυστηροποιείται η προαγωγή και απόλυση των μαθητών σε γυμνάσιο και λύκειο, δείχνοντας στους πιο αδύναμους την έξοδο από το σχολείο ή, το πολύ, μια φτηνή και πρόωρη κατάρτιση.
- Αυξάνεται πάλι ο εξεταστικός φόρτος: περισσότερα μαθήματα στις τελικές εξετάσεις και τελικά λιγότερος χρόνος διδασκαλίας. Αυτό που μετράει την αξία του σχολείου για το ΥΠΑΙΘ είναι οι εξετάσεις και όχι τα μαθήματα.
- Επανέρχεται η τράπεζα θεμάτων στο γενικό λύκειο, η χαρά των φροντιστηρίων. Υπενθυμίζουμε τον εξαπλασιασμό των μετεξεταστέων και την κατά 15% αύξηση των φροντιστηρίων, στην πρώτη της εφαρμογή, το 2014.
- Αυξάνονται τα πρότυπα σχολεία και θεσμοθετούνται περισσότερες εξετάσεις εισαγωγής και σκληρή αξιολόγηση. Αριστεία ίσον συνεχείς εξετάσεις, για το Υπουργείο.
- Θεσμοθετείται η εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων, ακόμα και με βάση τις επιδόσεις των μαθητών, με στόχο την κατηγοριοποίησή τους.
- Επανέρχεται η κακόφημη τιμωρητική ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών και συνδέεται με την επαγγελματική τους εξέλιξη, από τη σχολική χρονιά 2021-22.
- Επιφέρεται ένα βαρύ πλήγμα στα ημερήσια ΕΠΑΛ με την καθιέρωση ηλιακού ορίου – κόφτη τα 17 χρόνια στις εγγραφές, στερώντας από τους αποφοίτους Λυκείων τη δυνατότητα να αποκτήσουν ειδικότητα αλλά και αποκλείοντας την επανένταξη νέων στο εκπαιδευτικό σύστημα που το είχαν εγκαταλείψει, σε όφελος των ιδιωτικών ΙΕΚ και των υπό ίδρυση Σχολών Κατάρτισης μετά το γυμνάσιο.Σημειώνουμε ότι πάνω από το 1/3 των μαθητών των ΕΠΑΛ είναι άνω των 17 ετών.
- Η διαγωγή των μαθητών-τριών θα αναγράφεται πάλι στα απολυτήρια για να ακολουθεί τον νέο και τη νέα σε όλη τους τη ζωή!
- Επανέρχονται οι εξαντλητικές πολυήμερες αποβολές για τους μαθητές και μαθήτριες, αντί να προάγεται η παιδαγωγική της πρόληψης.
- Τιμωρούνται με 2ετή και 3ετή αποκλεισμό οι αναπληρωτές και αναπληρώτριες που δεν αποδέχονται τον διορισμός τους.
Προσθέτοντας,στα παραπάνω ισχυρά χτυπήματα στο δημόσιο σχολείο και τον εξοστρακισμό του μαθήματος της κοινωνιολογίας χωρίς την πραγματοποίηση οποιασδήποτε εμπεριστατωμένης επιστημονικής μελέτης, δεν μπορούμε παρά να απορρίψουμε το περιεχόμενο του νομοσχεδίου ως απαράδεκτο και αναχρονιστικό καθώς και να ζητήσουμε την άμεση απόσυρσή του.
Στις παραστάσεις διαμαρτυρίας, που τα σωματεία μας οργανώνουν αλλά και σε όλες τις κινηματικές διαδικασίεςπου θα ακολουθήσουν,θα βρουν πραγματική απάντηση οι βαθιά αντιδημοκρατικές πρακτικές και οι επιθέσεις της σημερινής κυβέρνησης που εξαπολύει σε όλα τα μέτωπα των δημόσιων αγαθών. Επιθέσεις που επιχειρούν μια άνευ προηγουμένου οπισθοχώρηση δικαιωμάτων και κεκτημένων».