Αρχική Blog Σελίδα 106

Αποκαλύφθηκε φέτος για πρώτη φορά στην Κορινθία…

0

Σε αθηναϊκά ΜΜΕ αναφέρθηκε: «Φέτος για πρώτη φορά αποκαλύφθηκε στην Κορινθία μνημειώδες ταφικό κτίσμα ελληνιστικών χρόνων κατά τα πρότυπα των μακεδονικών τάφων. Τα δε ευρήματα από το εξωτερικό και το εσωτερικό του παραπέμπουν ξεκάθαρα στη μακραίωνη χρήση του και σε λατρεία που συνδέεται με την ίαση». Τα παραπάνω αναφέρει σημερινή ανακοίνωση του ΥΠΠΟ σχετικά με τις εργασίες της συστηματικής αρχαιολογική έρευνας στο Χιλιομόδι Κορινθίας, στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος «Αρχαίας Τενέας», που ολοκληρώθηκαν τον Οκτώβριο του 2024.

Σύμφωνα με το ΥΠΠΟ, το ταφικό μνημείο έχει σχήμα ανισοσκελούς «Τ» σε κάτοψη και αποτελείται από δύο ενότητες, τον διάδρομο πρόσβασης διαστάσεων 2,80μ. × 1,20μ. και τον κυρίως ταφικό θάλαμο διαστάσεων 2,75μ. × 7.40μ. Ο ταφικός θάλαμος, ορθογώνιος σε κάτοψη, έχει προσανατολισμένο τον επιμήκη άξονά του Β-Ν, ενώ ο διάδρομος συναντά κάθετα τον ταφικό θάλαμο στο μέσον της ανατολικής μακράς πλευράς του. Η πρόσβαση στον ταφικό θάλαμο γίνεται από σχετικά στενό διάδρομο με κατεύθυνση Α-Δ, ο οποίος αποτελείται από ένα υπαίθριο τμήμα, που μπορεί να χαρακτηριστεί «δρόμος» και από ένα στεγασμένο τμήμα, μέρος της οριζόντιας οροφής του οποίου διατηρείται, ενώ η είσοδος στο εν λόγω τμήμα γίνεται μέσω θυραίου ανοίγματος, το οποίο βρέθηκε σφραγισμένο εξωτερικά με ορθογώνια καλυπτήρια πλάκα. Το ανώφλι του ανοίγματος διαμορφώνεται από ένα ορθογώνιο μέλος σε επανάχρηση.Unmute

Στον κυρίως θάλαμο εντοπίστηκαν μια μονολιθική σαρκοφάγος και άλλες πέντε ορθογώνιες κτιστές θήκες περιμετρικά των τοίχων: Σε δύο τάφους οι καλυπτήριες πλάκες βρέθηκαν εμφανώς παραβιασμένες, ενώ στους υπόλοιπους δεν εντοπίστηκε κάλυψη. Από το σύνολο των έξι τάφων, μόνον στη σαρκοφάγο διατηρούνταν σε ανατομική θέση η ταφή ενός ενήλικου ατόμου, πιθανότατα γυναίκας, ενώ στους υπόλοιπους τάφους το ανθρωπολογικό υλικό βρέθηκε διαταραγμένο. Αξιοσημείωτο είναι ότι εντός της σαρκοφάγου εντοπίστηκε μεγάλος αριθμός ζωικών οστών από μεγάλα και μικρά οικόσιτα ζώα και μεταξύ αυτών κέλυφος χελώνας. Πυκνό στρώμα με ζωικά οστά εντοπίστηκε τόσο στην επίχωση του μνημείου όσο και εντός του ταφικού θαλάμου, μαζί με αγγεία του 5ου και 6ου αι. μ. Χ. Φαίνεται πως το μνημείο χρησιμοποιήθηκε για ενταφιασμούς μέχρι και τον 4ο αι. μ.Χ. όταν και σφραγίστηκε και εν συνεχεία στην ύστερη ρωμαϊκή περίοδο παραβιάστηκε η στέγη, συλήθηκαν οι ταφές και χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά για περίδειπνα, σημειώνει η ανακοίνωση του ΥΠΠΟ.

Τα ευρήματα που προέκυψαν από το εσωτερικό του μνημείου και τους τάφους εντός αυτού είναι πλούσια και χρονολογούνται κυρίως στα ελληνιστικά και ρωμαϊκά χρόνια. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν χρυσό δαχτυλίδι με σφραγιδόλιθο από ημιπολύτιμο λίθο που απεικονίζει τον Απόλλωνα με θεραπευτικό όφι, δύο χρυσές δανάκες που αντιγράφουν νομισματικούς τύπους της ελληνιστικής εποχής της Σικυώνας, αναθηματικό πήλινο δάχτυλο, χρυσά φύλλα από στεφάνι, απόθεση μικκύλων αγγείων ελληνιστικών χρόνων, ασημένιο τετρόβολο Φιλίππου Γ΄ Αρριδαίου, σιδερένιες στλεγγίδες και σιδερένιο εγχειρίδιο, χάλκινα διακοσμητικά αντικείμενα, γυάλινες χάντρες, χάλκινα κοχλιάρια, ατρακτόσχημα και βολβόσχημα μυροδοχεία κ.ά. , προσθέτει η ανακοίνωση.

Ενδιαφέρον, ωστόσο, παρουσιάζει και ο χώρος εξωτερικά του μνημείου η ανασκαφή του οποίου δεν έχει ολοκληρωθεί. Ανατολικά της εισόδου του μνημείου εντοπίστηκε τμήμα λιθόστρωτης οδού με κατεύθυνση Β/Ν και με κλίση στα νότια, ενώ βόρεια του μνημείου αποκαλύφθηκε τμήμα περιβόλου 6,50μ. × 4,10μ. Στην επίχωση του χώρου που ορίζει ο περίβολος εντοπίστηκαν αναθήματα -ομοιώματα πήλινων δαχτύλων χεριού με οπή ανάρτησης καθώς και τμήμα από πήλινο ομοίωμα βραχίονα, ενδείξεις που συνιστούν χώρο ιδιαίτερης λατρείας που σχετίζεται με την ίαση. ‘Αλλωστε, μέσα και γύρω από το ταφικό μνημείο βρέθηκαν αρχιτεκτονικά μέλη, επίκρανο, τμήμα θωρακίου και τμήμα κορμού παραστάδας, όπως επίσης και μέλη από οριζόντιο γείσο που δεν αποκλείεται να αποτελούσαν μέρος μιας πιθανής ορατής ανωδομής του μνημείου, όπως ένας ταφικός ναΐσκος ή να προέρχονται από μικρότερα ταφικά μνημεία στον άμεσο περίγυρο του νεκροταφείου. Σε κάθε περίπτωση, η συνέχεια και ολοκλήρωση της ανασκαφής στον περιβάλλοντα χώρο του μνημείου, αναμένεται να αποσαφηνίσει την αρχική μορφή του συγκροτήματος στο οποίο συμπεριλαμβανόταν το μαυσωλείο, καθώς επίσης και τα χρονολογικά επεισόδια που σχετίζονται με αυτό, επισημαίνει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση του ΥΠΠΟ.

Το πρόγραμμα της Αρχαίας Τενέας διεξάγεται με φορέα υλοποίησης τη Διεύθυνση Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού υπό τη Διεύθυνση της δρ. Ε. Κόρκα και υπεύθυνη αρχαιολόγο των ανασκαφών την Π. Ευαγγέλογλου, αρχαιολόγο της ΕΦΑ Κορινθίας. Υποστηρίζεται από διεπιστημονική ομάδα με υπεύθυνους το δρ. Κ. Λαγό νομισματολόγο, την Χρ. Παπαγεωργοπούλου ανθρωπολόγο καθηγήτρια του Δ.Π.Θ., και τον Α. Γεωργόπουλο, ομότιμο καθηγητή φωτογραμμετρίας του Ε.Μ.Π.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ”

ΚΟΡΙΝΘΟΣ: Συνελήφθησαν ΑΝΗΛΙΚΟΙ που έκλεψαν γυναίκα!- Οι δράστες είναι…

Σύμφωνα με πληροφορίες της korinthiannews.gr συνελήφθησαν 2 ΑΝΗΛΙΚΟΙ ΡΟΜΑ γιατί στην Κόρινθο αφαίρεσαν από γυναίκα κινητό τηλέφωνο!

Από την αστυνομία αναφέρεται: “Συνελήφθησαν, την Πέμπτη το βράδυ, στην Κόρινθο, από αστυνομικούς της Ομάδας Δίκυκλης Αστυνόμευσης (ΔΙ.ΑΣ.) Κορινθίας , -2- ανήλικοι ημεδαποί, γιατί λίγο νωρίτερα στην Κόρινθο, αφαίρεσαν από γυναίκα, κινητό τηλέφωνο, το οποίο βρέθηκε και αποδόθηκε.

Επιπλέον, όπως προέκυψε ο ένας ανήλικος δεν είχε προβεί στην έκδοση  δελτίου αστυνομικής ταυτότητας.

Προανάκριση διενεργεί το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Κορίνθου”.

Κ.Ν

ΚΟΡΙΝΘΟΣ: “Πρόσω ολοταχώς για τη δεκαετία του 1970 με δήμαρχο τον Νίκο Σταυρέλη”!

Από τον Δ. Πρωτοπαπά της “Πράσινης Πόλης” στο δήμο Κορινθίων αναφέρεται:

“Πρόσω ολοταχώς για τη δεκαετία του 1970 με δήμαρχο τον κ. Νίκο Σταυρέλη!

Σήμερα η Δημοτική Επιτροπή έλαβε κατά πλειοψηφία απόφαση για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου στις επιχώσεις (κοινώς μπαζώματα) του Αγίου Νικολάου.

Ο κ. Σταυρέλης μας γυρίζει στη δεκαετία του 1970 !

Η Πράσινη Πόλη διαφώνησε κάθετα.

ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΦΩΝΗΣΑΜΕ ;

Πρώτον διότι ο κ. Σταυρέλης διαλέγει την προσφιλή του μέθοδο, της μελέτης- κατασκευής και όχι του Αρχιτεκτονικού διαγωνισμού όπως επιβάλλεται για την αξιοποίηση της έκτασης του Αγ. Νικολάου. Αυτό σημαίνει ότι η μελέτη θα γίνει από τον ανάδοχο και όχι από προτάσεις αρχιτεκτόνων για ένα τόσο σημαντικό έργο . Ο ανάδοχος θα κάνει τη μελέτη με ό,τι αυτό συνεπάγεται, για να χρησιμοποιήσουμε το παράδειγμα της Δημοτικής Αγοράς και του Μουσείου της Μικρασιατικής Στέγης αντίστοιχα.

Δεύτερον διότιο κ. Σταυρέλης αντιφάσκει εφόσον προχωρά σε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για την παραλία Καλάμια και για τις εισόδους της πόλης μας ενώ δεν κάνει το ίδιο για 55.000 μ2 (πενήντα πέντε στρέμματα) στον Άγιο Νικόλαο. Ποιος θα μπορέσει να μας εξηγήσει;

Τρίτον διότι κ. Σταυρέλης αποφεύγει τη διαβούλευση αφού απορρίπτει συνάμα τις προτάσεις που ήδη έχουμε καταθέσει ως Πράσινη Πόλη από το 2023 βάσει του προγράμματός μας. Η πρότασή μας για το Κέντρο Πολιτισμού στον Άγιο Νικόλαο αγνοείται συστηματικά. Συνειρμικά οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι ο κ. Σταυρέλης έχει άλλες σκέψεις για το κτήριο του Γεωργικού Συνεταιρισμού.

Τέταρτον διότι δεν είναι σαφές τι ακριβώς επιθυμεί η Δημοτική αρχή!  Από τη μία μας προτρέπει να υποβάλουμε προτάσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο και από την άλλη μας υπενθυμίζει ότι έχει ισχυρή πλειοψηφία !

Φοβάται ο Δήμαρχος τον ανοιχτό διάλογο ; Θεωρεί ότι η περιοχή του Αγίου Νικολάου είναι ήσσονος σημασίας ; Θεωρεί μήπως ότι η ανάπτυξη της περιοχής είναι μόνο δική του υπόθεση και όχι όλου του Κορινθιακού λαού του οποίου αποκλείει τη συμμετοχή ;

Πέμπτον και σημαντικό διότι εμπλέκει με υψηλό κόστος τον «Δημόπρακτο» ενώ οι προμελέτες μπορούν να γίνουν από τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου χωρίς κόστος.

Συμπέρασμα: Ο τρόπος που λειτουργεί η Δημοτική Αρχή βάζει ταφόπλακα στα όνειρα και τις προσδοκίες των Κορινθίων, υπονομεύει την ανάπτυξη αλλά και το μέλλον αυτής της πόλης!

Η ανάπτυξη δεν θα έρθει , αγαπητοί Κορίνθιοι, αντιδράστε πριν είναι αργά!

ΠΡΑΣΙΝΗ ΠΟΛΗ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ”

3 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στους νομούς Αργολίδας, Αρκαδίας, Κορινθίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας…

«Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Πελοποννήσου, δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν κατά τη διάρκεια του μηνός Φεβρουαρίου 2025, στην εδαφική αρμοδιότητα των Νομών Αργολίδας, Αρκαδίας, Κορινθίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας.

Τροχαία Ατυχήματα

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Πελοποννήσου, σημειώθηκαν -16- τροχαία ατυχήματα με -23- παθόντες (νεκροί και σοβαρά τραυματίες).

Ειδικότερα σημειώθηκαν:

  • -3- θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, με -3- νεκρούς,
  • -13- ελαφρά τροχαία ατυχήματα, με -20- ελαφρά τραυματίες.

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

  • Παραβίαση προτεραιότητας.
  • Υπερβολική ταχύτητα.
  • Μη τήρηση κανόνων κυκλοφορίας πεζών…», αναφέρεται μεταξύ άλλων από την αστυνομία

ΚΟΡΙΝΘΟΣ: Πραγματοποιήθηκε γύρω από τον Ι. Ναό και εκτός του αυλείου χώρου η Ιερά Λιτάνευση των αγίων Εικόνων…

0

Από τη μητρόπολη Κορίνθου αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Με την δέουσα Εκκλησιαστική τάξη αλλά και με Βυζαντινή μεγαλοπρέπεια εορτάστηκε η Κυριακή της Ορθοδοξίας (9/3/2025) στον Καθεδρικό Ι. Ναό Του Αποστόλου Παύλου στην Κόρινθο. Την Πανηγυρική Θ. Λειτουργία τέλεσε, με την ευλογία του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου, στην οποία και παρέστη συμπροσευχόμενος, ο Θεοφιλέστατος Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεως μας Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος

Τον Θείο λόγο κήρυξε ο Θεοφιλέστατος με αφορμή την ομολογία του Ναθαναήλ˙ «ῥαββί, σὺ εἶ ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ, σὺ εἶ ὁ βασιλεὺς τοῦ Ἰσραήλ» (Ιω. α’, 50) και την διαβεβαίωσή Του από τον Ιησού «ἀπ᾿ ἄρτι ὄψεσθε τὸν οὐρανὸν ἀνεῳγότα, καὶ τοὺς ἀγγέλους τοῦ Θεοῦ ἀναβαίνοντας καὶ καταβαίνοντας ἐπὶ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου» (στιχ. 51), κάνοντας λόγο για την αλήθεια ότι ο Ιησούς είναι ο απεσταλμένος του Θεού, ο Μεσσίας, ο Λυτρωτής και Σωτήρας του ανθρωπίνου γένους. Σύμφωνα δε με τον Απ. Παύλο η Εκκλησία είναι το σώμα του Σωτήρος Χριστού, το ζωντανό Σώμα του ζώντος Θεανθρώπου. Αυτό δε σημαίνει, ότι η Εκκλησία είναι Αυτός ο Ίδιος ο Χριστός, ο Χριστός στο σώμα και μαζί με το σώμα Του. Ο Χριστός είναι η κεφαλή του σώματος της Εκκλησίας,

Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε γύρω από τον Ι. Ναό και εκτός του αυλείου χώρου, υπό τον παιανισμό της Φιλαρμονικής του Δήμου Κορινθίων και με τη συμμετοχή Στρατιωτικού Αγήματος της Σχολής Μηχανικού Λουτρακίου, η Ιερά Λιτάνευση των αγίων Εικόνων, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Διονυσίου, ο οποίος και ετέλεσε στην συνέχεια μετά του αγίου Κεγχρεών κ. Αγαπίου το κατ’ έτος Μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως πάντων των κεκοιμημένων Αρχιερέων της Ιεράς Μητροπόλεώς μας, καθώς και των Ευεργετών αυτής.

Το απόγευμα στον ως άνω Ι. Ναό τελέσθηκε ο δεύτερος Κατανυκτικός Εσπερινός χοροστατούντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Κεγχρεών κ. Αγάπιου και παρόντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου.

Ομιλητής, σύμφωνα με το πρόγραμμα, είχε ορισθεί ο Εφημέριος του Καθεδρικού Ι. Ναού Απ. Παύλου Κορίνθου Αιδεσ. Πρωτ/ρος π. Αθανάσιος Κοντογιάννης, ο οποίος και ανέπτυξε το θέμα: «Η αναστήλωση των Ι. Εικόνων ως αφορμή για την προσωπική μας πνευματική αναστήλωση». Αναφέρθηκε με συντομία στο ιστορικό πλαίσιο της εορτής από την αρχή της εικονομαχικής έριδας μέχρι και το τέλος της με την αποφασιστική συμβολή της Αγίας Θεοδώρας της Αυγούστας. Επεσήμανε για ποιο λόγο ονομάστηκε η πρώτη Κυριακή των Νηστειών «Κυριακή της Ορθοδοξίας», λέγοντας ότι μέσα από τις Ιερές Εικόνες, που χαρακτηρίζονται ως «βίβλοι των αγραμμάτων», καθώς σε αυτές αποτυπώνεται παραστατικά η διδασκαλία της Εκκλησίας μας, εκφράζονται τα δόγματα της Εκκλησίας. Στην συνέχεια αναφέρθηκε στην εικόνα του Θεού, τον άνθρωπο που πλάσθηκε «κατ̉ εικόνα» επισημαίνοντας ότι, σύμφωνα με την Πατερική διδασκαλία, η «εικόνα του Θεού δεν βρίσκεται σε κάθε άτομο ξεχωριστά, αλλά στην ανθρώπινη φύση συνολικά. Αυτό σημαίνει ότι η εικόνα του Θεού στον άνθρωπο εκφράζεται μέσα από την κοινωνία και την ενότητα των ανθρώπων γι’ αυτό και στο πρόσωπο του κάθε συνανθρώπου μας βλέπουμε μία ακόμα εικόνα του Θεού».

Κλείνοντας ανέφερε ότι ζούμε σε μια εποχή όπου επικρατεί μια ιδιότυπη εικονομαχία. Μια εποχή όπου κυριαρχεί η έκπτωση του ανθρωπίνου προσώπου και της ανθρώπινης αξίας, η τραγική αμφισβήτηση αξιών και ιδανικών σε μια εποχή που χάνει την εικόνα του Θεού αλλά και την ανθρωπιά της. Για τον λόγο αυτό οφείλουμε και εμείς να παραμείνουμε εντός της Εκκλησίας, ώστε να διέλθουμε αυτό το Σαρακοστιανό όμορφο μονοπάτι με πνευματικό αγώνα, με ταπείνωση και μετάνοια, για να φτάσουμε στο τέλος μπροστά σε Εκείνον επάνω στον Σταυρό και να του πούμε με δάκρυα: «Εἰκών εἰμι, τῆς ἀῤῥήτου δόξης σου, εἰ καὶ στίγματα φέρω πταισμάτων· οἰκτείρησον τὸν σὸν πλάσμα Δέσποτα, καὶ καθάρισον σῇ εὐσπλαγχνίᾳ· καὶ τὴν ποθεινὴν πατρίδα παράσχου μοι, Παραδείσου πάλιν ποιῶν πολίτην με». Αμήν…»

1ο τουριστικό συνέδριο του δήμου Ξυλοκάστρου -Ευρωστίνης

Από το δήμο Ξυλοκάστρου- Ευρωστίνης αναφέρεται:

“1ο Τουριστικό Συνέδριο Δήμου Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης

Η συμβολή του Τουρισμού στην Εθνική και Τοπική Οικονομία. Το Μέλλον του στη Δυτική Κορινθία”

15-16 Μαρτίου 2025

Συνεδριακός χώρος Ξενοδοχείου Sikyon Coast, Ξυλόκαστρο.

Ο Δήμος Ξυλοκάστρου Ευρωστίνης με χαρά ανακοινώνει τη διοργάνωση του 1ου Τουριστικού Συνεδρίου με τίτλο: “Η συμβολή του Τουρισμού στην Εθνική και Τοπική Οικονομία. Το Μέλλον του στη Δυτική Κορινθία” που θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 15 και 16 Μαρτίου στον Δήμο μας.

Το συνέδριο θα φέρει κοντά κορυφαίους επαγγελματίες του κλάδου, εκπροσώπους τουριστικών οργανισμών, ακαδημαϊκούς και φορείς χάραξης πολιτικής, με στόχο τη συζήτηση των σύγχρονων τάσεων, των προκλήσεων και των ευκαιριών στον τομέα του τουρισμού.

Ομιλητές και Συμμετέχοντες

Μεταξύ των διακεκριμένων ομιλητών θα βρίσκεται ο Πρόεδρος της HATTA (Hellenic Tourism & Travel Association), κύριος Νικόλαος Κελαϊδίτης, η Επικεφαλής Γραφείου Υπ/τη Τράπεζας Της Ελλάδος, κυρία Ελευθερία Κωστίκα, εκπρόσωποι ελληνικών και διεθνών οργανισμών και τουριστικών επιχειρήσεων.

Το συνέδριο απευθύνεται σε:

  • Επαγγελματίες και εργαζόμενους του κλάδου( Ξενοδόχοι, ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων, επαγγελματίες της εστίασης, τουριστικά γραφεία, επαγγελματίες στον εναλλακτικό και θεματικό τουρισμό, κα),
  • Θεσμικούς φορείς και Αρχές (τοπικές και περιφερειακές αρχές, επιμελητήρια και επαγγελματικοί σύλλογοι)
  • Τοπική κοινότητα και Πολιτιστικοί Φορείς (Πολιτιστικοί σύλλογοι και ομάδες που προωθούν την τοπική κληρονομιά, επιχειρηματίες και παραγωγοί τοπικών προϊόντων, κάτοικοι που ενδιαφέρονται για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής τους
  • ΜΜΕ και Bloggers (travel bloggers/vloggers , δημοσιογράφοι)

Η συμμετοχή είναι δωρεάν και δεν απαιτείται προεγγραφή.

Στόχος του συνεδρίου είναι να αποτελέσει μια εξαιρετική ευκαιρία για δικτύωση, ανταλλαγή καλών πρακτικών και προώθηση της τουριστικής ανάπτυξης του Δήμου.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στο [email protected] ή στο τηλέφωνο 2743360219″.

ΚΟΡΙΝΘΙΑ: Η επέκταση του μπετόν στα παράλια -Τι παρατηρείται στο Κιάτο…

0

“Η ανεξέλεγκτη τσιμεντοποίηση των ελληνικών ακτών απειλεί τα παράκτια οικοσυστήματα και επιτείνει τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, οι ακτές της Πελοποννήσου, συμπεριλαμβανομένου του Ναυπλίου, της Κορινθίας και της Καλαμάτας, βρίσκονται ανάμεσα στις πλέον επιβαρυμένες περιοχές με υψηλά ποσοστά αδιαπέραστων επιφανειών.

Κορινθία: Η επέκταση του μπετόν στα παράλια

Η Κορινθία, λόγω της εγγύτητάς της με την Αττική, παρουσιάζει εντατική ανάπτυξη παράκτιων υποδομών. Το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα αισθητό στο Κιάτο, όπου οι αδιαπέραστες επιφάνειες ξεπερνούν το 20%. Η αυξημένη δόμηση ενισχύει τη διάβρωση των ακτών και αυξάνει τον κίνδυνο πλημμυρικών φαινομένων, ειδικά σε περιόδους έντονων καιρικών συνθηκών.

Η καταγραφή των δορυφορικών δεδομένων της υπηρεσίας Copernicus επιβεβαιώνει ότι οι αστικές επεκτάσεις στις παράκτιες ζώνες της Κορινθίας ακολουθούν μια σταθερά ανοδική πορεία, με σημαντικές επιπτώσεις τόσο στο περιβάλλον όσο και στις τοπικές κοινωνίες.

Οι κίνδυνοι της τσιμεντοποίησης και η κλιματική αλλαγή

Η τσιμεντοποίηση των ακτών εμποδίζει τις φυσικές διεργασίες απόθεσης φερτών υλικών, αυξάνοντας τη διάβρωση και μειώνοντας την ανθεκτικότητα των παράκτιων ζωνών στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Σύμφωνα με την έρευνα, σε περίπτωση ανόδου της στάθμης της θάλασσας κατά 50 εκατοστά έως το 2100, σημαντικό μέρος των αμμωδών παραλιών θα χαθεί, επηρεάζοντας τουριστικούς προορισμούς όπως το Ναύπλιο, η Καλαμάτα και το Κιάτο.

Επιπλέον, οι υποδομές που βρίσκονται κοντά στη θάλασσα, όπως ξενοδοχεία και δρόμοι, θα αντιμετωπίσουν αυξημένο κίνδυνο καταστροφών λόγω της ανόδου της στάθμης και των ισχυρών καταιγίδων (storm surges).

Προτάσεις για την αντιμετώπιση της κατάστασης

Ο καθηγητής Λαγαρίας προτείνει την αύξηση της ελάχιστης απόστασης δόμησης από τον αιγιαλό στα 100 μέτρα, σύμφωνα με το Πρωτόκολλο της Βαρκελώνης. «Μια τέτοια ρύθμιση θα προστατεύσει τις παράκτιες περιοχές για τις επόμενες γενιές και θα μειώσει τον κίνδυνο από την κλιματική αλλαγή», σημειώνει.

Η λήψη μέτρων για την αποτροπή της ανεξέλεγκτης τσιμεντοποίησης κρίνεται ζωτικής σημασίας, ιδιαίτερα σε περιοχές με υψηλή τουριστική κίνηση, όπως το Ναύπλιο, η Κορινθία και η Καλαμάτα. Η διατήρηση της φυσικής ακτογραμμής αποτελεί προτεραιότητα τόσο για την προστασία του περιβάλλοντος όσο και για τη διασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας των τοπικών κοινοτήτων…”, αναφέρεται μεταξύ άλλων στο anagnostis.org

Ο Ματ Ντέιμον στην Ελλάδα -Φωτογραφίες από τα γυρίσματα στον Ακροκόρινθο

0

“Η παραγωγή της πολυαναμενόμενης ταινίας «Οδύσσεια» του Κρίστοφερ Νόλαν ξεκίνησε στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο, ενώ την Παρασκευή 7 Μαρτίου, δόθηκαν στη δημοσιότητα κάποιες φωτογραφίες  από τον Ακροκόρινθο, όπου το κάστρο και η ιστορική ατμόσφαιρα θα αξιοποιηθούν για πολλές σκηνές της κινηματογραφικής μεταφοράς του ομηρικού έπους.

Ο πρωταγωνιστικός ρόλος του Οδυσσέα ανήκει στον Ματ Ντέιμον

Δείτε τις φωτογραφίες από τον Ακροκόρινθο

Οδύσσεια: Δείτε φωτογραφίες από τα σκηνικά της ταινίας στον Ακροκόρινθο
Οδύσσεια: Δείτε φωτογραφίες από τα σκηνικά της ταινίας στον Ακροκόρινθο
Οδύσσεια: Δείτε φωτογραφίες από τα σκηνικά της ταινίας στον Ακροκόρινθο
Οδύσσεια: Δείτε φωτογραφίες από τα σκηνικά της ταινίας στον Ακροκόρινθο
Οδύσσεια: Δείτε φωτογραφίες από τα σκηνικά της ταινίας στον Ακροκόρινθο
Οδύσσεια: Δείτε φωτογραφίες από τα σκηνικά της ταινίας στον Ακροκόρινθο
Οδύσσεια: Δείτε φωτογραφίες από τα σκηνικά της ταινίας στον Ακροκόρινθο
Οδύσσεια: Δείτε φωτογραφίες από τα σκηνικά της ταινίας στον Ακροκόρινθο
Οδύσσεια: Δείτε φωτογραφίες από τα σκηνικά της ταινίας στον Ακροκόρινθο

Η νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν αφηγείται το δεκαετές ταξίδι του Οδυσσέα, στην προσπάθειά του να επιστρέψει στην Ιθάκη μετά τον Τρωικό Πόλεμο. Στην ταινία θα ζωντανέψουν οι εμβληματικές μορφές της Οδύσσειας, όπως η Πηνελόπη, ο Τηλέμαχος, η Αθηνά και ο Ποσειδώνας, ενώ ο ήρωας θα έρθει αντιμέτωπος με επικές προκλήσεις και μυθικά πλάσματα. Ο Νόλαν έχει εξασφαλίσει ένα εντυπωσιακό καστ για την ταινία, με την Αν Χάθαγουεϊ στον ρόλο της Πηνελόπης, τον Τομ Χόλαντ ως Τηλέμαχο, τη Σαρλίζ Θερόν στον ρόλο της Καλυψώς, τη Λουπίτα Νιόνγκο ως Κίρκη, τη Ζεντάγια να ενσαρκώνει την Αθηνά και τον Ρόμπερτ Πάτινσον στον ρόλο του Ποσειδώνα.

Τα γυρίσματα της «Οδύσσειας» στην Ελλάδα

Οι κάμερες στο τεράστιο υπαίθριο κινηματογραφικό στούντιο στο οποίο μετατρέπεται η δυτική Μεσσηνία αναμένεται να ξεκινήσουν να γράφουν στις 10 Μαρτίου. Επίκεντρο των γυρισμάτων έως τις 12 Μαρτίου θα είναι το εντυπωσιακό κάστρο της Μεθώνης με την επιβλητική του παρουσία και την πλούσια ιστορική του κληρονομιά. Εκεί αναμένεται να φιλοξενήσουν εντυπωσιακές σκηνές που αναμένεται να ταξιδέψουν το κοινό στην εποχή του Οδυσσέα. Από τις 13 Μαρτίου οι λήψεις θα μεταφερθούν στη σπηλιά του Νέστορα και στην παραλία της Βοϊδοκοιλιάς.

Εκεί θα πραγματοποιηθούν τα γυρίσματα της συνάντησης του Οδυσσέα με τον Κύκλωπα Πολύφημο. Η σπηλιά, με την ιδιαίτερη γεωμορφολογία της και την έντονη μυθολογική της αξία, θα προσφέρει το ιδανικό σκηνικό για μία από τις πιο δραματικές σκηνές της ταινίας. Μάλιστα για τις ανάγκες των γυρισμάτων κατασκευάζεται ένα προσωρινό μηχανικό ανθρωπόμορφο ομοίωμα ύψους έξι μέτρων. Ταυτόχρονα θα ληφθούν αυστηρά μέτρα προστασίας, με ειδικά γεωυφάσματα και στρώσεις άμμου ώστε να μην προκληθεί καμία φθορά στον φυσικό χώρο.

Παράλληλα, η εντυπωσιακή παραλία Βοϊδοκοιλιά, με τα χρυσά της αμμόλοφα και τα κρυστάλλινα νερά, θα δώσει μια ονειρική ατμόσφαιρα στην κινηματογραφική αφήγηση. Στις 21 Μαρτίου η παραλία Αλμυρόλακκας θα μετατραπεί σε σκηνικό ενός παραδοσιακού ελληνικού χωριού, κατασκευασμένο με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, διασφαλίζοντας την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Στα νυχτερινά γυρίσματα της ημέρας αυτής θα χρησιμοποιηθούν ειδικά εφέ φωτιάς, υπό την καθοδήγηση και επιτήρηση εξειδικευμένων πυροτεχνουργών”, αναφέρεται στο  protothema.gr

ΛΟΥΤΡΑΚΙ: Το σημείο που σκόρπισαν τη στάχτη του Ιάσωνα Τριανταφυλλίδη -Τι ανέφερε ο δήμαρχος…

“Με μια συγκινητική τελετή στο Λουτράκι, φίλοι και συγγενείς αποχαιρέτησαν τον Ιάσωνα Τριανταφυλλίδη, ο οποίος έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στις 27 Ιανουαρίου, από ανακοπή καρδιάς. Θέλοντας να τιμήσουν τη μνήμη του, εκπλήρωσαν μια από τις επιθυμίες του: να σκορπίσουν τις στάχτες του στη θάλασσα, την οποία τόσο αγαπούσε.

Το Λουτράκι δεν ήταν τυχαία η επιλογή. Ήταν ένας από τους αγαπημένους του προορισμούς, αλλά και ο τόπος όπου πέρασε τα πρώτα χρόνια της ζωής του. Ο δήμαρχος Λουτρακίου, Γιώργος Γκιώνης, μιλώντας στο Protothema, ανέφερε πως η συγκεκριμένη επιθυμία ήταν βαθιά ριζωμένη μέσα του, συνδέοντάς τον με τους παιδικούς του φίλους, οι οποίοι τον αποχαιρέτησαν μαζί με την οικογένειά του.

Ο σκηνοθέτης Ηλίας Μαλανδρής, ένας από τους φίλους εκείνης της εποχής, συγκινημένος δήλωσε ότι ο Ιάσωνας θα ήταν ευχαριστημένος, καθώς η στάχτη του σκορπίστηκε στα βραχάκια ακριβώς κάτω από τον αγαπημένο του θερινό κινηματογράφο «Ηλέκτρα»—εκεί όπου, ως παιδιά, απολάμβαναν τις κλασικές ταινίες της Φίνος Φιλμ.

Παρούσα στην τελετή ήταν και η πρόεδρος του ΕΔΟΕΑΠ, Ελένη Σπανοπούλου, η οποία εξέφρασε τη βαθιά της θλίψη για την απώλεια του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη, ενός ανθρώπου που, όπως είπε, υπήρξε «ένας αληθινός και πιστός φίλος».Ένα τελευταίο αντίο σε έναν άνθρωπο που άφησε το δικό του αποτύπωμα στον χώρο της τέχνης και της δημοσιογραφίας, παραμένοντας πάντα πιστός στις αξίες και τις αγάπες του…”, αναφέρεται στο protothema.gr

ΛΟΥΤΡΑΚΙ: Τέλεσε την Ακολουθία των Α΄ Χαιρετισμών στον Ι. Ναό του Γενεσίου της Θεοτόκου…

0

Από τη μητρόπολη Κορίνθου αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Την Παρασκευή, 7ην Μαρτίου 2025, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος, με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Διονυσίου, συνοδευόμενος από τους Διακόνους π. Χρήστο Χίλια και π. Άγγελο Σαλάτα παρέστη στον Ι. Ναό του Γενεσίου της Θεοτόκου, όπου και το θαυματουργό Εικόνισμα της Παναγίας Γιάτρισσας, στο Λουτράκι και ετέλεσε την Ι. Ακολουθία των Α΄ Χαιρετισμών με την συμμετοχή και του Αιδεσ. Πρωτ/ρου π. Νικολάου Βασιλόπουλου, Εφημερίου του εν λόγω Ι. Ναού.

Ο Θεοφιλέστατος Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεως μας απηύθυνε λόγους οικοδομής στο εκκλησίασμα με αφορμή μια από τις πολλές ερμηνείες του Θεομητορικού Ονόματος «ΜΑΡΙΑ», αυτήν που εκ της Λατινικής γλώσσης ερμηνεύεται «θάλασσα». Κατά τον Άγιο Αμβρόσιο Μεδιολάνων η Υπεραγία Θεοτόκος είναι «πέλαγος χαρίτων», ταμιείον των ευλογιών του Θεού, θησαυρός χαρισμάτων, ιδιαιτέρως της μεγάλης ταπεινώσεως, που Την διέκρινε ισοβίως, και πριν τον Ευαγγελισμό και μετά την Γέννηση του Ιησού Χριστού, και πλήθους αρετών που συγκρινόμενοι δε εμείς οι άνθρωποι με τις παμπληθείς αρετές Της – όσες και η θάλασσα- δεν διαθέτουμε ούτε σταγόνα αρετής.

Ο Αιδεσ. Εφημέριος Πρωτ/ρος π. Νικόλαος Βασιλόπουλος λαβών τον λόγο ευχαρίστησε τον Θεοφιλέστατο άγιο Κεγχρεών κ. Αγάπιο για την παράσταση και τους λόγους του, παρακαλώντάς τον να μεταφέρει στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ. Διονύσιο τις πολλές ευχαριστίες των ενοριτών, των ευλαβών προσκυνητών, των συνεργατών στο έργο της Ενορίας της Παναγίας Γιάτρισσας και του ιδίου προσωπικά για την μέριμνά του προς το ποίμνιο που του εμπιστεύθηκε ο Θεός διαβεβαιώνοντάς τον, ότι όλοι «οι της Παναγίας της Γιάτρισσας» εύχονται για την αποκατάσταση της υγείας του και την ανάληψη συντόμως και πάλι και των Λειτουργικών καθηκόντων του.

Το ίδιο απόγευμα και στον Καθεδρικό Ι. Ναό του Αποστόλου Παύλου στην Κόρινθο την Ι. Ακολουθία της Α΄ Στάσης των Χαιρετισμών τέλεσε ο Ιεροκήρυκας της Ι. Μητροπόλεως μας Πανοσ. Αρχιμ. π. Άνθιμος Παπαλεξόπουλος, πλαισιούμενος από τον Εφημέριο του Ι. Ναού Πανοσ. Αρχιμ. π. Δαμασκηνό Γεννηματά…»