Από τον τουριστικό οργανισμό Πελοποννήσου αναφέρεται: «Η Κόρινθος ‘’δείχνει το δρόμο’’ για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού -πολιτιστικού τουρισμού στην Πελοπόννησο
Φωτεινό παράδειγμα για όλους τους εμπλεκόμενους με την ανάπτυξη, την εκπαίδευση, τον πολιτισμό και τον τουρισμό φορείς αποτέλεσε η πρωτοβουλία για την διοργάνωση του Διεθνούς Νεανικού Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Κορίνθου και του Διεθνούς Συμποσίου για το Αρχαίο Δράμα στην Εκπαίδευση, που υλοποιήθηκαν 5-7 Μαΐου 2023, από τον Δήμο Κορινθίων και το Κέντρο Πολιτισμού, Αθλητισμού και Περιβάλλοντος του Δήμου.
Οι ανωτέρω εκδηλώσεις αποτέλεσαν μια κορυφαία πολιτιστική διοργάνωση που σχεδιάστηκε από την αρχή, για να εξελιχθεί σε έναν νέο πολιτιστικό θεσμό, παρέχοντας στους πολίτες και ιδιαίτερα στους νέους σε διεθνές περιβάλλον, αυθεντικές δράσεις πολιτισμού, με απώτερο στόχο η επόμενη γενιά να πάρει την σκυτάλη στην Ιστορία και στις Ιδέες για να γίνει καλύτερος ο Κόσμος Μας.
Στο Διεθνές Νεανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Κορίνθου συμμετείχαν σχολεία από το Χιλιομόδι, την Λευκάδα, την Κέρκυρα, το Αντίρριο, την Κόρινθο.
Σημαντικές ήταν οι συμμετοχές του Γυμνασίου Φιέρι και του Γυμνασίου Σκόδρας, το οποίο συμμετείχε υπό την καθοδήγηση του γνωστού (σε Ελλάδα και Αλβανία) σκηνοθέτη Ένκε Φεζολλάρι.
Το φεστιβάλ φιλοξένησε επίσης παραστάσεις σχολείων από τις Συρακούσες (Instituto d΄ Instruzione Superiore Di Palazzolo Acreide & Liceo Tommaso Gargallo Siracusa), με στόχο την αναγέννηση κα ενδυνάμωση των δεσμών των δύο πόλεων που από την Αρχαιότητα μέχρι σήμερα διατηρούν μία άρρηκτη σχέση.
Παράλληλα στο διεθνές συνέδριο που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή, 7 Μαΐου 2023 στο Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου «Θωμάς Θωμαΐδης» αναπτύχθηκαν εξαιρετικές εισηγήσεις από προβεβλημένους επιστήμονες, ακαδημαϊκούς και εκπροσώπους πολιτιστικών φορέων με κεντρικό θέμα «το αρχαίο ελληνικό δράμα: συνεκτικός ιστός ανάμεσα στις μητροπόλεις και τις αποικίες»
Οι εκδηλώσεις του Διεθνούς Νεανικού Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Κορίνθου και του Διεθνούς Συνεδρίου, ήταν αποτέλεσμα πολύμηνης συνεργασίας της Συντονιστικής Επιτροπής που ορίστηκε για τον σκοπό αυτό από τον Δήμαρχο Βασίλη Νανόπουλο, με πρόεδρο την δραστήρια και αφοσιωμένη στο εγχείρημα Εύη Κοκκίνου του Κέντρου Πολιτισμού, Αθλητισμού και Περιβάλλοντος του Δήμου Κορινθίων, του Δήμου Κορινθίων και των Αντιδημάρχων Πολιτισμού και Τουρισμού με την συμμετοχή πλήθους τοπικών, εθνικών και διεθνών φορέων στους οποίους πρέπει να αποδοθούν θερμά συγχαρητήρια.
Καθοριστική υπήρξε η συνεργασία με φορείς παγκόσμιας ακτινοβολίας, όπως το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, που διαθέτει -εκτός άλλων- επαφές διεθνούς κύρους και την τεχνογνωσία σχεδιασμού ανάλογων θεσμών, αλλά και της Διεύθυνσης Δ.Ε. Κορινθίας, της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κορινθίας και άλλων τοπικών φορέων.
Ο Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου (Τ.Ο.Π.) στηρίζει κάθε ανάλογη προσπάθεια που στοχεύει ευθέως στην ανάδειξη του πολιτισμού μας και στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού-πολιτιστικού τουρισμού. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Τ.Ο.Π. και Επίκουρο Καθηγητή του Παν/μίου Δυτικής Αττικής κ. Κων/νο Μαρινάκο «ο εκπαιδευτικός-επιστημονικός τουρισμός αποτελεί μια ειδική μορφή τουρισμού που συνδυάζει την εκπαίδευση με τον πολιτισμό, την επιστήμη και την αναψυχή, στο πλαίσιο της οποίας, οι επισκέπτες τουρίστες είτε ατομικά είτε συνοδευόμενοι από εκπαιδευτικούς ή συγγενείς ή φίλους, επιλέγουν τουριστικούς προορισμούς, όπου μπορούν να συνδυάσουν, τις διακοπές τους με τη συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικές, πολιτιστικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες κάθε κύκλου σπουδών και επιπέδου.
Πολλές από αυτές τι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται στο πλαίσιο εκπαιδευτικών, ευρωπαϊκών ή διεθνών προγραμμάτων σε συνεργασία με εκπαιδευτικά ιδρύματα και φορείς της ημεδαπής ή της αλλοδαπής κατά τη διάρκεια του έτους.
Ανάλογες δράσεις στοχεύουν ευθέως στην περαιτέρω ανάπτυξη του εγχώριου και εισερχόμενου τουρισμού, στην άρση της εποχικότητας του ελληνικού τουρισμού, στην στήριξη της τουριστικής αγοράς και της τοπικής οικονομίας και στην ενίσχυση της απασχόλησης.
Κατά κύριο λόγο όμως, τέτοιου είδους δράσεις επιδρούν θετικά στην αναβάθμιση των τοπικών κοινωνιών, μέσω της επιμόρφωσης σε θέματα ειδικού επιστημονικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος, την συμπλήρωση της ακαδημαϊκής μόρφωσης και κοινωνικής συγκρότησης, καθώς και την διερεύνηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Είναι καιρός να ‘’γκρεμίσουμε’’ αυτό το τοίχος της πολυνομίας, των εκατοντάδων υπουργικών αποφάσεων, εγκυκλίων και νομοθετικών ρυθμίσεων που προκαλούν ασάφεια, σύγχυση και απροθυμία συμμετοχής σε ανάλογες δράσεις εκπαιδευτικών και πολιτιστικών προγραμμάτων και να περάσουμε σε μια νέα εποχή δημιουργίας ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που θα χαρακτηρίζεται από σαφήνεια και αρτιότητα διευκολύνοντας και προστατεύοντας όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (καθηγητές, μαθητές, φοιτητές, πολιτιστικούς αναπτυξιακούς και επαγγελματικούς φορείς) σε μια προσπάθεια ανάπτυξης εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ανάδειξης του πολιτιστικού πλούτου σε μια Χώρα και έναν τόπο όπως η Πελοπόννησος που αποτελούν το λίκνο του παγκόσμιου πολιτισμού»