“Με τα έργα κατασκευής να έχουν ολοκληρωθεί, η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Αίγιο, που αποτελεί τμήμα του συνολικού έργου της γραμμής Αθήνα – Πάτρα, θα είχε ξεκινήσει να λειτουργεί από τον περασμένο Απρίλιο, αν δεν είχε μεσολαβήσει το lockdown.
Λόγω δηλαδή, των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του ιού Covid-19 δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση της άσκησης αντιμετώπισης συμβάντος εκτάκτου ανάγκης στη σήραγγα Δερβενίου. Η άσκηση αυτή είχε προγραμματιστεί για τα τέλη Μαρτίου, όμως ήταν αδύνατο να υλοποιηθεί καθώς δεν υπήρχε η δυνατότητα συμμετοχής της πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ.
Σε ό,τι αφορά στις εργασίες για την ολοκλήρωση του έργου, η ΕΡΓΟΣΕ έχει παραδώσει από τον περασμένο Γενάρη το σύνολο της Επιδομής μήκους 140 χλμ. που αποτελείται από διπλή σιδηροδρομική γραμμή (70 χλμ. η κάθε μία), έχοντας σχεδιαστεί για ταχύτητες συρμών έως 200 χλμ./ώρα.
Το μόνο που απομένει είναι η ολοκλήρωση του συστήματος σηματοδότησης σε τμήμα της γραμμής, η οποία δεν έχει πραγματοποιηθεί. Κι αυτό επειδή τα εξειδικευμένα συνεργεία από την Ισπανία στα οποία ο ανάδοχος έχει αναθέσει την τοποθέτηση δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν επίσης λόγω των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις που ήταν σε ισχύ από τον Μάρτιο.
Ωστόσο, αυτή η εκκρεμότητα, όπως αναφέρουν πηγές, δεν εμποδίζει σε καμία περίπτωση τη λειτουργία της γραμμής, η οποία μπορεί κάλλιστα να παραδοθεί στην κυκλοφορία με τη σηματοδότηση στο εν λόγω τμήμα να πραγματοποιείται με παραδοσιακά μέσα έως ότου επιτραπεί στα συνεργεία του αναδόχου να ολοκληρώσουν τις εργασίες”, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο capital.gr.