ΚΙΑΤΟ- ΑΙΓΙΟ: Οι περιοχές στην Κορινθία που παίρνουν αξία με την λειτουργία του προαστιακού…

Έγιναν τα εγκαίνια της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο- Αίγιο (Ροδοδάφνη), συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων. Το τρένο θα κάνει επιπλέον στάσεις εκτελώντας αυτό το δρομολόγιο. Το αποτέλεσμα είναι να παίρνουν αξία οι περιοχές όπου κάνει στάση το τρένο

Πιο αναλυτικά το έργο εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς: Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου, και έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.

Από το υπουργείο υποδομών και μεταφορών αναφέρεται μεταξύ άλλων:

«Για ένα έργο- σταθμό έκανε λόγο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής στα εγκαίνια της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο- Αίγιο (Ροδοδάφνη), συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων.

 Στην τελετή εγκαινίων μίλησε επίσης ο Υφυπουργός Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, ενώ το παρών έδωσαν ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, κ. Νίκος Σταθόπουλος.

 «Τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα κόμμα. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Με τις δικές του θυσίες, με τους δικούς του κόπους και για το δικό του μέλλον γίνονται πραγματικότητα», τόνισε ο κ. Καραμανλής, υπενθυμίζοντας ότι το έργο αυτό ξεκίνησε το 2006 και μετά από 14 χρόνια, διαφορετικές συμβάσεις και πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του.

Σημείωσε ότι το συγκεκριμένο έργο, ήταν ένα από τα πρώτα σοβαρά προβλήματα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

 Χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες, ήδη πριν το τέλος του 2019 το φυσικό αντικείμενο του έργου είχε περατωθεί και απέμεναν για τη λειτουργία του οι αναγκαίες τελικές δοκιμές, οι οποίες θα είχαν ήδη ολοκληρωθεί από τα τέλη Μαρτίου και η γραμμή θα είχε δοθεί σε λειτουργία πριν το Πάσχα, αν δεν είχε μεσολαβήσει η πανδημία του κορονοϊού και τα περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπισή της.

«Το σημαντικό είναι ότι ένα έργο που είχε πάρει επικίνδυνη τροπή, τελικά ολοκληρώθηκε αισίως. Και κυρίως, καταφέραμε να αποτρέψουμε το ενδεχόμενο της δημοσιονομικής διόρθωσης και να διασφαλίσουμε για τη χώρα μας την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις ενέργειες που υπολείπονταν μέχρι και την λειτουργία δρομολογίων, το οποίο τηρήθηκε απολύτως.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι το έργο αυτό, είναι άλλο ένα σε μια μακρά σειρά έργων που μπόρεσαν να γίνουν πραγματικότητα χάρις στη χρηματοδοτική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους έχει καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους, αρχικά από το Ταμείο Συνοχής και στη συνέχεια, στην ακόμα πιο καθοριστική περίοδο για την κατασκευή του, από το ΕΣΠΑ.

Τρεις νέοι σταθμοί και έξι στάσεις

Το έργο Κιάτο- Ροδοδάφνη αφορά μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας και ασφάλειας, συνολικού μήκους περίπου 71 χιλιομέτρων.

Εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς: Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου, και έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.

Έχει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων περίπου, καθώς και 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χιλιομέτρων, 13 cut & cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις. Διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων εξασφαλίζουν και τη λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια για όλους.

Αίγιο- Αθήνα σε 2 ώρες και 20 λεπτά, με λιγότερο από 20 ευρώ

Από την πλευρά του ο κ.Κεφαλογιάννης επισήμανε ότι ο επιβάτης που μπαίνει στον Προαστιακό στο Αίγιο, βρίσκεται σε 2 ώρες  και 20 λεπτά στην Αθήνα. Και όχι μόνο: Μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι του και σε σύντομο χρόνο να φθάσει, είτε στο αεροδρόμιο, είτε στο λιμάνι του Πειραιά.

«Έτσι λοιπόν, δεν συνδέεται απλώς η Αχαΐα με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας. Συνδέεται η Αχαΐα με την Αθήνα, το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και το λιμάνι του Πειραιά. Και μάλιστα, το ταξίδι αυτό με το τρένο γίνεται σύντομα, άνετα, οικονομικά και με ασφάλεια», τόνισε ο Υφυπουργός Μεταφορών.

«Με έξι ζεύγη δρομολογίων καθημερινά και εισιτήριο που στοιχίζει λιγότερο από 20 ευρώ, ο επιβάτης του τρένου μπορεί να φθάσει από εδώ, τη Ροδοδάφνη, στο κέντρο της πρωτεύουσας, στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας και στο πρώτο λιμάνι της χώρας» πρόσθεσε ο κ. Κεφαλογιάννης, σημειώνοντας ότι επιπλέον, φθάνοντας ο επιβάτης στην Αθήνα, έχει άμεση πρόσβαση στα υπόλοιπα μέσα συγκοινωνίας και μπορεί να πάει μέσα σε λίγα λεπτά σε όποια περιοχή της πρωτεύουσας επιθυμεί.

«Με την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή, οι ταχύτητες των τρένων θα αυξηθούν κατακόρυφα και η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί κατά πολύ. Επίσης, δεν θα είναι αναγκαία η μετεπιβίβαση στο Κιάτο», υπογράμμισε επίσης ο κ.Κεφαλογιάννης, τονίζοντας:  «Με την επέκταση της γραμμής υψηλών ταχυτήτων του Προαστιακού στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, η Βόρεια Πελοπόννησος αποκτά μια σύγχρονη σιδηροδρομική σύνδεση…».

Κ.Ν