“Σε προγραμματισμένη για σήμερα σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών με τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας και των παραχωρησιούχων θα κριθεί το αν οι εταιρείες παραχώρησης θα προχωρήσουν από 1η Σεπτεμβρίου σε αύξηση της τάξεως του 12% των διοδίων, στους μεγάλους οδικούς άξονες όπως έχουν εξαγγείλει.
Τυπικά έχουν τη δυνατότητα να το πράξουν καθώς οι συμβάσεις που έχουν υπογράψει με το δημόσιο προβλέπουν τις αυξομειώσεις στα διόδια με βάση τον πληθωρισμό.
Ωστόσο, η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου είναι κατηγορηματικά αντίθετη, με τον Χρήστο Σταϊκούρα να δηλώνει ότι η βούληση της κυβέρνησης είναι η «εξεύρεση μιας ρεαλιστικής λύσης, χωρίς την επιβάρυνση του πολίτη για το 2023».
Στη λογική αυτή αναζητείται το σενάριο που και οι παραχωρησιούχοι θα ικανοποιηθούν και το πολιτικό κόστος για την κυβέρνηση θα είναι το μικρότερο δυνατό.
Πληροφορίες αναφέρουν πως είναι πιθανό να συμφωνηθεί η αύξηση των διοδίων από τις αρχές του 2024 λαμβάνοντας υπόψη τον φετινό πληθωρισμό που είναι μικρότερος από αυτόν του 2022. Να σημειωθεί ότι κάθε Φθινόπωρο οι εταιρείες παραχώρησης δύναται να ανακοινώνουν αυξήσεις ή μειώσεις των διοδίων για τις αρχές του επομένου έτους ανάλογα τον δείκτη τιμών καταναλωτή.
Το έπραξαν και πέρσι, χρονιά με τον μεγαλύτερο πληθωρισμό τα τελευταία χρόνια, με την κυβέρνηση να τους ζητά να μην προχωρήσουν στις αρχές του 2023 λόγω των επερχόμενων εκλογών.
Οι παραχωρησιούχοι επανήλθαν τον περασμένο Ιούλιο ανακοινώνοντας την εφαρμογή των αυξήσεων από την 1η Σεπτεμβρίου, κάτι που προσπαθεί και τώρα η κυβέρνηση να σταματήσει.
Στελέχη των παραχωρησιούχων αναφέρουν ότι δεν είναι εύκολο για τον ιδιωτικό τομέα να συγκρούεται μετωπικά με την κυβέρνηση όμως την ίδια στιγμή οι εταιρείες παραχώρησης έχουν δάνεια να αποπληρώσουν και μετόχους που ζητούν την εφαρμογή των συμβάσεων.
Η αύξηση των διοδίων αφορά τους οδικούς άξονες Ελευσίνα – Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας), Αντίρριο – Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση – Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα – Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεια – Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες – Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) και Ηγουμενίτσα – Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός)”, αναφέρεται στο naftemporiki.gr.