“Έπρεπε να περάσουν εννιά ολόκληρα χρόνια, δεκάδες έργα με κόστος εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για να μπορέσει η Αχαία να ξαναδεί υπεραστικό τρένο. Τη Δευτέρα το πρωί στις 6:55 το πράσινο Rail Bus που είχε ξεκινήσει από τον Πειραιά στις 4:38 έφτασε στον νέο τερματικό σταθμό της γραμμής, το Αίγιο, εγκαινιάζοντας τη νέα εποχή για τον σιδηρόδρομο και σε αυτή την περιοχή της χώρας μας. Λίγο αργότερα, στις 7:38 ξεκίνησε αντίστοιχα το πρώτο ιστορικό δρομολόγιο από το Αίγιο με τελικό προορισμό τον Πειραιά.
Η γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Κιάτο-Αίγιο αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές της χωράς και διεκδικεί και πάλι μερίδιο αγοράς. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η κίνηση αναμένεται να αυξηθεί προοδευτικά μέχρι να εξοικειωθούν οι επιβάτες και πάλι με το μέσο. Ως μεγάλο πλεονέκτημα του ο σιδηρόδρομος έχει την άμεση σύνδεση του δρομολογίου με τις κυριότερες συγκοινωνιακές πύλες της πρωτεύουσας, δηλαδή τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό, το Μετρό, το Λιμάνι του Πειραιά αλλά και το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος.
Πως διεξάγονται τα δρομολόγια
Στα συνολικά 71χλμ 3 Σταθμοί (Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου) και 6 Στάσεις (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης), ενώ συνδέεται με τον Οδοντωτό Διακοπτού – Καλαβρύτων στο Διακοπτό.
Προς το παρόν, η νέα διπλή γραμμή δεν διαθέτει ηλεκτροκίνηση και έτσι το δρομολόγιο “σπάει” στα δύο. Το τρένο θα ξεκινά από τον Πειραιά με τα ηλεκτροκίνητα Desiro (τα τρένα με την μωβ απόχρωση) και μόλις φτάσει στο Κιάτο θα περιμένει το ντιζελοκίνητο Rail Bus. Θα γίνεται μετεπιβίβαση και μετά από 5-6 λεπτά θα ξεκινά προς Αίγιο. Με τον αντίστροφο τρόπο θα γίνεται το δρομολόγιο από το Αίγιο. Σε τρία δρομολόγια θα υπάρχει σύνδεση με το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας.
Συνολικά έχουν προγραμματιστεί έξι ζεύγη δρομολογίων για το νέο δρομολόγιο. Το πρώτο πρωινό δρομολόγιο όπως αναφέρθηκε και παραπάνω θα διεξάγεται με το ντιζελοκίνητο Rail Bus και δεν θα χρειάζεται αλλαγή τρένου στο Κιάτο…”, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο michanikos-online.gr