Αναφορά στη διώρυγα της Κορίνθου! -“Δεν θα την πουλήσουμε, θα την αξιοποιήσουμε με…”

“Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024 αναμένεται να ξεκινήσει η πρώτη φάση του διαγωνισμού για τα 22 αεροδρόμια, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δημητριάδης, στο 24ο Συνέδριο Prodexpo που διεξάγεται στις 25 και 26 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος του MEGA, Νίκη Λυμπεράκη.

“Τα αεροδρόμια παραμένουν στην ιδιοκτησία μας. Υπάρχει ένας operator που τα λειτουργεί και τα εκσυγχρονίζει. Στην Καλαμάτα είμαστε στη φάση της διαδικασίας που ολοκληρώνουμε τη σύμβαση που θα δοθεί στους τέσσερις που έχουν επιλεγεί. Στα άλλα 22 έχουμε επιλέξει τους συμβούλους που θα κάνουν την αντίστοιχη δουλειά. Θα προχωρήσουμε στην πρώτη φάση έναρξης του διαγωνισμού μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024. Θέλουμε τη συμπαράσταση της ΥΠΑ που θα πρέπει να δώσει τα στοιχεία για να κάνουμε γρήγορα τη δουλειά μας. Υπάρχει το know how, υπάρχει ενδιαφέρον από την αγορά. Γι’ αυτό τα πάμε και τα 22 μαζί. Το πάμε με ολιστική προσέγγιση για να μην ξεμείνουν αεροδρόμια που δεν θα εκσυγχρονιστουν” ανέφερε χαρακτηριστικά για το θέμα ο επικεφαλής του Υπερταμείου.

Σχετικά με την καταγραφή της περιουσίας του Δημοσίου, ο Γρηγόρης Δημητριάδης, αναφέρθηκε στη δύσκολη κατάσταση που επικρατεί αλλά και στο παράδειγμα άλλων χωρών που χρειάστηκαν δεκαετίες για να την καταγράψουν: “Κάναμε ένα πιλοτικό, ξέραμε περίπου τι θα έβγαινε, αλλά πάντα όταν το βλέπεις στην πράξη είναι διαφορετικά. Για το 43% των ακινήτων δεν είχαμε πλήρως τα στοιχεία για το πού βρίσκονται. Δεν ξέραμε όλα τα στοιχεία.  Στην περίπτωση της ΕΤΑΔ, έχουμε 70.000 και πλέον ακίνητα, τα μισά εκ των οποίων είναι καταπατημένα. Στα άλλα μισά, το 43% δεν καταφέραμε να συγκεντρώσουμε όλα τα στοιχεία. Είναι κρίσιμο για εμάς να ξέρουμε ακριβώς τι έχουμε. Στους ομολόγους στη Γαλλία τους πήρε 20 χρόνια για να το κάνουν”

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο χαρακτηριστικό παράδειγμα της “Διώρυγας της Κορίνθου”. “Έχουμε μια θυγατρική τη “Διώρυγα της Κορίνθου”. Είναι μια εταιρεία που είναι περιουσία του Δημοσίου. Δεν θα πουλήσουμε τη Διώρυγα της Κορίνθου. Όμως μέχρι τώρα ήταν συλλέκτης διοδίων. Υπάρχει μια μεγάλη έκταση δίπλα στις όχθες. Ανήκει σ’ αυτή την εταιρεία. Δεν θα πουλήσουμε την εταιρεία ή το έδαφος, αλλά θα την αξιοποιήσουμε με real estate development. Θα μπορούσε να γίνει από ένα εκπτωτικό πάρκο. Θα παραμείνει στην κυριότητα του δημοσίου. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα χρησιμοποιήσεις ιδιώτες…”, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο capital.gr.