Ξεσηκώνονται οι γονείς του 12ου νηπιαγωγείου Αγίου Γεωργίου Κορίνθου -Αντιδρούν έντονα για την απόφαση του διευθυντή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κορινθίας…

Παρακάτω δημοσιεύουμε αυτούσια την επιστολή διαμαρτυρίας των γονέων του 12ου νηπιαγωγείου Αγίου Γεωργίου Κορίνθου προς τον διευθυντή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κορινθίας κ. Ντρίμερη, έτσι ώστε να γίνει ευρέως γνωστό το σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν:

«Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

Σας καταθέτουμε ανοιχτή επιστολή Διαμαρτυρίας υπογεγραμμένη από τους γονείς του 12ου Νηπιαγωγείου Αγίου Γεωργίου Κορινθίας με το κάτωθι περιεχόμενο:

Μετά λύπης πληροφορηθήκαμε την Παρασκευή 13/01/2023, στο τέλος των ημερήσιων σχολικών μαθημάτων (!) ότι ο εκπαιδευτικός κ. Νικόλαος Παππάς,  ο οποίος τοποθετήθηκε οργανικά τον Σεπτέμβριο του 2022, στο 12ο Νηπιαγωγείο Αγίου Γεωργίου Κορινθίας με τις νόμιμες διαδικασίες σε δηλωμένο κενό νηπιαγωγού και ανέλαβε κανονικά υπηρεσία για το τρέχον σχολικό έτος 2022-2023 ότι αποφασίσθηκε να μετακινηθεί ΑΜΕΣΑ, ήτοι την Δευτέρα 16/01/2023 σε άλλη σχολική μονάδα, στην ορεινή περιοχή Σοφικό Κορινθίας, προκειμένου να αναπληρώσει εκεί υπάρχον κενό.

Με την εφαρμογή της απόφασης, η οποία ανακοινώθηκε ΞΑΦΝΙΚΑ μετά την παρέλευση πέντε και πλέον μηνών από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία του νηπιαγωγείου Αγίου Γεωργίου Κορινθίας, ιδίως των νηπίων της τόσο ευαίσθητης ηλικίας.

Ειδικότερα και προς αποσαφήνιση των ανωτέρω έχουμε να τονίσουμε ότι η απόφαση αυτή είναι λανθασμένη από πολλές απόψεις καθώς:

Έχοντας ξεκινήσει η σχολική χρονιά εδώ και πέντε μήνες, τα νήπια ηλικίας 4-5 ετών πέρασαν με επιτυχία την τόσο δύσκολη περίοδο προσαρμογής, κατάφεραν να ενταχθούν ομαλά στο περιβάλλον της πρώτης τους σχολικής εμπειρίας, δέθηκαν μεταξύ τους αλλά και με τους εκπαιδευτικούς τους και γενικά βιώνουν μέχρι σήμερα μια ιδανική πρώτη σχολική χρονιά.

Να υπενθυμίσουμε πως πρόκειται για παιδιά ευαίσθητης ηλικίας που έζησαν μία διετή περίοδο απομόνωσης λόγω covid και ήταν ένας πραγματικός αγώνας, από μεριάς γονέων και εκπαιδευτικών η επανένταξη τους σε κοινωνικές δομές όπως το σχολείο.

  • Από παιδαγωγικής πλευράς η απόφαση αυτή αλλά και η χρονική στιγμή στην οποία πάρθηκε, είναι το λιγότερο απαράδεκτη και δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή από το σύνολο των γονέων των παιδιών, καθώς δε λήφθηκε υπ’ όψιν από τους αρμόδιους έκδοσης της αποφάσεως ότι οι οικογένειες των παιδιών έχουμε ήδη μπει σε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα ως εκ τούτου δεν επιθυμούμε καμία αλλαγή ή ανατροπή του, κάτι που θα επέλθει αν εφαρμοσθεί η εν λόγω απόφαση.
  • Επιπλέον δεν λάβατε υπ’ όψιν πως ανατρέπετε τις ζωές μας και ιδίως τις ζωές των νηπίων μας, απλά και μόνο επειδή επιλέγετε ποια κενά θα καλύψετε και ποια όχι με γνώμονα παράγοντες που εμείς αδυνατούμε να κατανοήσουμε.
  • Τέλος δεν καταλαβαίνουμε τον λόγο που ενώ οι δάσκαλοι του σχολείου μας τοποθετήθηκαν στην αρχή του σχολικού έτους με γνώμονα τις ανάγκες του σχολείου και των μαθητών, δεδομένου δε, ότι δεν έχει μετακινηθεί κανένας μαθητής μας σε άλλο σχολείο, πώς ο συγκεκριμένος δάσκαλος που στην αρχή της χρονιάς θεωρήθηκε απαραίτητος στους ιθύνοντες για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, τώρα κρίνετε πως περισσεύει.

Σε μία συνεχή περίοδο που η δημόσια υγεία (σωματική αλλά και ψυχική) μικρών και μεγάλων βρίσκεται σε κρίση, επιλέγετε να συνωστιστούν περισσότεροι μαθητές σε μικρότερες εγκαταστάσεις δοκιμάζοντας ακόμη περισσότερο τις αντοχές της σχολικής κοινωνίας.

Η άνευ αιτιολογίας απόφαση αυτή, θα δημιουργήσει τμήματα μεγάλου συνωστισμού με παιδιά μικρής ηλικίας σε ακατάλληλες συνθήκες και δη σε περίοδο έξαρσης πανδημίας, έξαρσης ιώσεων, covid, γρίπης κ.ο.κ., και ενώ είναι γνωστό ότι ήδη πολλά παιδιά νοσούν ή και νοσηλεύονται.

Αναρωτιόμαστε, λοιπόν, για ποια υγειονομικά πρωτόκολλα μιλάμε όταν στα μέτρα για την αποφυγή διασποράς του covid και όχι μόνο,  και στα γενικά μέτρα προστασίας “προβλέπονται” και “συστήνονται” “σταθερές ομάδες μαθητών”, “μη ανάμειξη τμημάτων” και “μη μετακίνηση μαθητών στις αίθουσες διδασκαλίας”;

Αν τυχόν αγνοείτε να σας πληροφορήσουμε ότι σύμπτυξη των τμημάτων του ολοήμερου προγράμματος πρόκειται να δημιουργήσει ένα τμήμα είκοσι πέντε νηπίων, με ένα και μοναδικό εκπαιδευτικό, ο οποίος εκ των πραγμάτων δεν δύναται να επιβλέπει με ασφάλεια τα νήπια, δεν δύναται να εξυπηρετήσει στο σύνολό τους ανάγκες όπως: βοήθεια στο τάισμα, βοήθεια στην τουαλέτα, βοήθεια σε περίπτωση που ένα παιδί αρρωστήσει με συμπτώματα κένωσης στομάχου και πλείστης άλλα καθημερινά γεγονότα που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί σε μια μόνο σχολική ημέρα.

Ας μας ενημερώσει κάποιος υπεύθυνος πώς μπορεί να λειτουργήσει ένα τμήμα με 25 παιδιά, κάτω από αυτή την ιδιαίτερη συνθήκη, με ΕΝΑΝ ΜΟΝΟ εκπαιδευτικό και πόσο ΑΣΦΑΛΕΣ είναι αυτό!  Ποιος θα αναλάβει τις συνέπειες μιας τέτοιας άνευ λογικής εξηγήσεως μετάθεσης, και κυρίως ποιος θα λογοδοτήσει αν συμβεί κάτι σε κάποιο από τα 25 νήπια; Ιδιαίτερα για το απογευματινό ολοήμερο τμήμα που επιπλέον τα παιδιά είναι κουρασμένα, ποιος θα αναλάβει τις συνέπειες ενός απρόσμενου δυσάρεστου συμβάντος;

Πέραν όλων των προαναφερόμενων, έντονη ανησυχία μας προκαλούν οι επιπτώσεις που θα επέλθουν άμεσα σε μαθητές, υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και γονείς εξαιτίας της αλλαγής του εκπαιδευτικού των παιδιών μας κ. Παππά, χωρίς κάποια προφανή και ευκόλως αποδεκτή αιτία.

Πως να εξηγήσουμε άλλωστε εντός 48 ωρών (!!!)- γιατί τόσος λίγος χρόνος μόνο μας δόθηκε!- ώστε να εξηγήσουμε στα παιδία μας -νηπιακής ηλικίας- και αυτά να αντιληφθούν, το τι, πως και γιατί συνέβη, και πως την Δευτέρα δεν θα τα υποδεχτεί ο δάσκαλός τους το πρωί ούτε και θα τον ξαναδούν για αόριστο χρονικό διάστημα!!

Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι σε επίπεδο ψυχικής υγείας των παιδιών, μια τέτοια αλλαγή, σύμφωνα και με την επιστημονική βιβλιογραφία, έχει τη δυναμική να προκαλέσει συναισθηματική αναστάτωση (φόβο, λύπη, άγχος, αγωνία, θυμό, απογοήτευση, έλλειψη συγκέντρωσης) τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες.

Μια τέτοια αλλαγή τη βιώνουν ως απώλεια κι επομένως κατακλύζονται από συναισθήματα πένθους.

Διπλό το πένθος, λοιπόν, για τα παιδιά μας κυρίως, αλλά και για όλους εμάς που θα το βιώσουμε: Πένθος για την απώλεια της ασφάλειας που νιώθουν τα παιδιά με τον εκπαιδευτικό τους, πένθος και για την απώλεια της σταθερότητας του σχολικού περιβάλλοντος των παιδιών με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Αξίζει να εξωτερικεύσουμε προς όλους εσάς, ότι ένα ακόμα επιβαρυντικό στοιχείο είναι πως, στο νηπιαγωγείο μας, φοιτούν και νήπια με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με την κατά περίπτωση Απόφαση/ Γνωμάτευση του κάθε παιδιού, έχοντας τουλάχιστον τρείς περιπτώσεις νηπίων που γνωρίζουμε.

Ομιλούμε για νήπια που χρήζουν σταθερής εκπαιδευτικής αντιμετώπισης κάτι το οποίο μέχρι και την Παρασκευή 13/01/2023, όλοι οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου μας εξασφάλιζαν, με συνέπεια και σταθερότητα, κάτι όμως που εσείς, με πρόχειρες ανακατατάξεις, χωρίς ορθή σκέψη και σχεδιασμό, αποφασίζετε να αλλάξετε χωρίς να υπολογίσετε τις πολύ σοβαρές συνέπειες μιας τέτοιας απερίσκεπτης κίνησης.  Αυτή θα μπορούσε να αποτελέσει ίσως και την πιο σοβαρή παράμετρο, η οποία δεν λήφθηκε καθόλου υπ’ όψιν και την οποία θέτουμε εμείς ενώπιον σας ώστε να μην επικαλεστείτε άγνοια εκ των υστέρων.

Στο επίπεδο αυτό της νομιμότητας και της ισχύουσας νομοθεσίας, ας αναλογιστούμε όλοι μας ΙΔΙΩΣ τι πρόκειται να συμβεί με αυτά τα ευαίσθητα νήπια.

Επομένως, για λόγους ψυχικής – σωματικής υγείας και εκπαιδευτικής ισότητας και σταθερότητας, διαμαρτυρόμαστε έντονα για την απόφαση του Διευθυντή της Π.Ε. Κορινθίας Α’/βάθμιας εκπαίδευσης, Κου Ντρίμερη.

Με γνώμονα τα παραπάνω όλοι εμείς οι γονείς :

  • Απαιτούμε πλήρη διαφάνεια για μία τραγική απόφαση που αν μη τι άλλο δείχνει την έλλειψη οργάνωσης της υπηρεσίας σας.
  • Ζητάμε να ακυρωθεί η απαράδεκτη απόφαση μετακίνησης του δασκάλου μας και να λειτουργήσει το σχολείο με βάση τις ανάγκες των παιδιών μας, όπως λειτουργούσε μέχρι σήμερα χωρίς καμιά διαταραχή του.
  • ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ να μας ενημερώσετε εγγράφως για τους λόγους που σας οδήγησαν στη ξαφνική και αναιτιολόγητη μετακίνηση του εκπαιδευτικού ώστε να λάβουμε άπαντες γνώση της επείγουσας ανάγκης μετάθεσης του.

Η πιθανή υπόσχεση επανεξέτασης της “προσωρινής” αυτής κατάστασης, από μεριάς σας, δεν μας ικανοποιεί τουναντίον μας ανησυχεί, γιατί τα προβλήματα θα παραμένουν και ο χρόνος θα περνάει και θα τα επιδεινώνει επικίνδυνα.

Κλείνοντας και με βάση τα παραπάνω εμείς οι γονείς των παιδιών ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ οποιαδήποτε μετακίνηση του άνω εκπαιδευτικού και απαιτούμε την παραμονή του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα.

Οι παρακάτω υπογράφοντες γονείς των νηπίων, σας καλούμε να προβείτε άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να αρθεί η επιβλαβής απόφαση σας, εις βάρος του σχολικού περιβάλλοντος και κυρίως εις βάρος των παιδιών μας».