Αρχική Blog Σελίδα 1621

ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ: Γρ. Κλαδούχος: “Το μεγάλο πρόβλημα του δήμου είναι η ανεπάρκεια σχεδιαστικών ικανοτήτων…”

-Γράφει ο Γρηγόρης Κλαδούχος (Ξυλόκαστρο)

“ΕΝΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΑΡΧΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ

Το μεγάλο πρόβλημα του Δήμου, αλλά και της τοπικής αυτοδιοίκησης γενικότερα είναι η ανεπάρκεια σχεδιαστικών ικανοτήτων. Αποτελεί ωστόσο προϋπόθεση η κατάκτηση συνείδησης θεσμικής ευθύνης από τους κατόχους των πολιτικών διευθύνσεων του Δήμου, από τους κατέχοντες τα κεντρικά γραφεία μέχρι και τις μικρότερες αντιπολιτεύσεις.

Η απουσία μίας αντίληψης ευθύνης και σεβασμού και προς τα μέλη της Επιτροπής Διαβούλευσης αποδεικνύεται από το γεγονός ότι δύο κείμενα αναφερόμενα σε προϋπολογισμό και τεχνικά έργα για το 2020 δόθηκαν κατά την διάρκεια της συνεδρίασης. Πέρα από αυτό δεν χορηγήθηκε μία αιτιολογική έκθεση, (απουσία τέτοιας εισήγησης και στο Δημοτικό Συμβούλιο), που να ισχυροποιεί τις επιλογές που οδηγούν στις κατανομές και την αξιολογημένη ιεράρχηση των έργων, που προτείνονται.

Οι κατευθύνσεις του τεχνικού προγράμματος και του προϋπολογισμού πρέπει να υποστηρίζουν τον Στρατηγικό Σχεδιασμό του Δήμου. Επιπρόσθετα, πρέπει να απαντούν α) σε ποιους τομείς της οικονομίας επενδύουμε και β) ποιους συντελεστές παραγωγής θα θέσουμε ως βάση εκκίνησης μίας ανορθωτικής πορείας.

Σε συνθήκες κοινωνικής και παραγωγικής αποδιάρθρωσης η απάντηση πρέπει να δοθεί από την επαναπρόταση του Δήμου ως ένα λειτουργικό τοπικό σύστημα και στα δύο συνθετικά του μέρη, τους δύο πρώην δήμους, που τον αποτέλεσαν.   

1. Κάθε υποδομή έχει ως αποστολή την δημιουργία δικτύων, στην υπηρεσία της κοινωνικής και παραγωγικής βιωσιμότητας. Η άρση ασυμμετρίας παραλίας-ενδοχώρας πρέπει να επιδιωχθεί με επένδυση υποδομών, κυρίως επικοινωνιακών στην ενδοχώρα, με δρόμους και υπηρεσίες, γιατί εκεί βρίσκεται ένας παραγωγικός χώρος σε απαξίωση. Στην ενδοχώρα απαιτούνται ποσοτικές επενδύσεις, ενώ στην παραλιακή ζώνη, επενδύσεις ποιοτικοποίησης του οικιστικού τοπίου.

2. Στην διάρκεια της συζήτησης στην επιτροπή διαβούλευσης  ετέθη το ζήτημα των αγροτικών αρδεύσεων. Συζητήσεις και λόγος πολύς περί νερών, αλλά ας επανέλθει η λογική.Το νερό είναι ένα από τα μέσα που χρειαζόμαστε για την αγροτική παραγωγή.

Δεν μπορούμε να μιλάμε συνεχώς για τα νερά και να μην γίνεται ποτέ μία συζήτηση για αυτά που η άρδευση υπηρετεί: τα προϊόντα. Πέρασε ο καιρός των μαζικών προϊόντων χωρίς ποιότητα, χωρίς ταυτότητα, στο τσουβάλι ή στην κάσσα. Απαιτείται παραγωγική συνείδηση με υψηλή ένταση γνώσης και με την εισαγωγή της λογικής της «αριστείας» του προϊόντος. Έχουμε ανάγκη διατροφικής γεωργίας ποιοτικών σταθερών για την αυτοκατανάλωση και τις εξαγωγές.

3. Σήμερα είναι λίγα τα κεφάλαια, που διαχειρίζεται ο Δήμος για τεχνικά έργα. Ωστόσο, με τις αντιλήψεις που κυριαρχούν και που διακρίνουμε στους περισσότερους δήμους, και πολλά αν είχαν, θα τα σκόρπιζαν σε πολλά και ανιεράρχητα μικροέργα, που καμία αποδοτικότητα δεν θα είχαν. Όμως, οι σύγχρονες αντιλήψεις αποδίδουν στην ανασυγκρότηση των κοινωνικών σχέσεων το σπουδαιότερο κεφάλαιο, και στην γνώση και την οικονομία του πολιτισμού τις βάσεις μίας μεταβιομηχανικής και μεταχρηματιστικής εποχής.

Η  κοινή συνείδηση εντοπιότητας και ένας ορίζοντας κοινών στόχων, το πολιτισμικό κεφάλαιο, το ιστορικό κληροδότημα, οι τέχνες, τα γράμματα, και ο υλικός πολιτισμός, όπως ο οινογαστρονομικός, με καινοτομικές προτάσεις θα συντελέσουν σε ένα πεδίο συλλογικής αναφοράς, μία νεοκοινοτιστική αντίληψη του δήμου. Είναι απαραίτητο οι εκπαιδευτικοί και πολιτισμικοί θεσμοί να επεξεργαστούν και δρομολογήσουν την επανασχέτιση της κοινωνίας με τον συμβολοποιημένο χώρο της.

Δυστυχώς, οι κοινωνίες μας στους δήμους,περιθωριοποιημένες και σε συστήματα μικροεγωϊσμών και κομματοϋπαλληλίας,δεσμευμένες από άγνοια των αιτίων της παρακμής, σέρνονται χωρίς δυνατότητες να συγκροτήσουν αυθεντικές ηγεσίες και συλλογικά υποκείμενα πολιτικής αυτοπαραγωγής.

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ:Οι παραπάνω απόψεις κατατέθηκαν στις 11 Δεκεμβρίου 2019 στην Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου, στην οποία μετέχω μετά από πρόταση της Σύμπραξης Δημοτών – του Φ. Μπρακούλια. Από την συζήτηση εκεί αλλά και στο Δημοτικό Συμβούλιο διαφαίνεται η απουσία αφετηριών στην ιεράρχηση έργων.Το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν γνωρίζουν τα βασικά προαπαιτούμενα μιας ιδέας τοπικής ανάπτυξης. Το μεγάλο πρόβλημα είναι η αυτοπεποίθηση της άγνοιας και η άρνηση να μάθουν.

Γιατί μόνο όταν διαθέτεις ένα βασικό σώμα ιδεών μπορείς να εξειδικεύεις.  Γι΄ αυτό και τα τεχνικά προγράμματα δεν είναι απότοκα βαθιάς κριτικής σκέψης, αλλά ανακυκλώσιμες εκθέσεις με πολλούς αριθμούς και κωδικούς, διεκπεραίωση του χρόνου, αειθαλής επανάληψη του παρελθόντος.

Γρηγόρης Κλαδούχος / Ξυλόκαστρο / 18 Δεκεμβρίου 2019″

Χριστούγεννα στους Αγ. Θεοδώρους

0

Δείτε την πρόσκληση:

ΛΟΥΤΡΑΚΙ: Συζήτηση για την καταπολέμηση του δάκου της ελιάς στα Πίσια…

Δείτε το μοναδικό θέμα που θα απασχολήσει τη συνεδρίαση στη Δ.Κ Πισίων:

Συνεδριάζει τη Δευτέρα το ΔΣ Λουτρακίου-Π-Αγ.Θ

0

Δείτε τα θέματα που θα απασχολήσουν τη συνεδρίαση του ΔΣ Λουτρακίου-Π-Αγ.Θ:

ΣΥΡΙΖΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ: «Ξεπερνά κάθε νοσηρή φαντασία ο αυταρχικός κατήφορος της κυβέρνησης Μητσοτάκη»

0

Σε ανακοίνωση από το ΣΥΡΙΖΑ Κορινθίας αναφέρεται: «Ξεπερνά κάθε νοσηρή φαντασία ο αυταρχικός κατήφορος της κυβέρνησης Μητσοτάκη, που πάνω στη λύσσα της να επιβάλει το δόγμα “Νόμος και Τάξη” δεν καταλαβαίνει τίποτα, ούτε από νόμους, ούτε από το Σύνταγμα της χώρας και αφήνει την αστυνομία λυτή να ασκεί υπέρμετρη βία επί δικαίων και αδίκων, με την αντίληψη ότι ο ‘’αστυνομικός είναι το κράτος και δεν απολογείται’’.

ΑΠΑΝΤΕΣ είναι υπόλογοι απέναντι στο Σύνταγμα και τους Νόμους και αυτό ας το καταλάβουν καλά ο κακέκτυπος Ράμπο που υποδύεται τον υπουργό Προστασίας του πολίτη, Χρυσοχοΐδης και ο δήθεν φιλελεύθερος Μητσοτάκης, οι οποίοι  οδηγούν τη χώρα σε μαύρες εποχές βίας και τρομοκρατίας και μετατρέπουν το πολίτευμά μας σε Πλαστική Δημοκρατία.

Μία δυστοπική κοινωνία όπου γυναίκες πυροβολούνται από την αστυνομία εξ επαφής με πλαστικές σφαίρες και ΜΑΤατζήδες εισβάλουν χωρίς εισαγγελικό ένταλμα σε σπίτια πολιτών (σύμφωνα με την άποψη του Άδωνι Γεωργιάδη: θέλω η Αστυνομία να μπουκάρει παντού) τους κακοποιούν και εκ των υστέρων, σύμφωνα με τη γνωστή ασφαλίτικη μέθοδο, τους συκοφαντούν με τη συμβολή των γνωστών φερέφωνων τους στα ΜΜΕ.

ΩΣ ΕΔΩ!!!

Κάθε δημοκρατικός πολίτης, που πιστεύει σε μία ευνομούμενη πολιτεία, σε ένα σύγχρονο κράτος δικαίου, κάθε πολίτης που θέλει αυτός και τα παιδιά του να ζουν σε μια χώρα όπου το Σύνταγμα και τα ανθρώπινα δικαιώματα γίνονται σεβαστά, οφείλει πλέον να αντιδράσει τώρα. Να μην επιτρέψουμε τον εκφυλισμό της Δημοκρατίας από τη κυβέρνηση των τσεκουροφόρων».

Εικόνες σοκ! Κολαστήριο για ζώα στο Λουτράκι

“Εικόνες σοκ! Κολαστήριο για ζώα στο Λουτράκι

Την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου πρωινές ώρες, μέλη της ακτιβιστικής ομάδας πήγαν στο Λουτράκι για να βοηθήσουν εθελοντές στη διάσωση απροστάτευτων ζώων που εγκαταλείφθηκαν στη χωματερή της λουτρόπολης. Τα ζώα στη χωματερή Λουτρακίου, όπως διαπιστώνεται από το φωτογραφικό υλικό, εντοπίστηκαν σε τραγική κατάσταση, σε μια αχανή περιοχή. Η προσέγγισή τους έγινε μετά δυσκολίας διότι τα περισσότερα απ’ αυτά ζώα φοβούνται ακόμη και τον ίσκιο τους.

Η συμβολή μιας γυναίκας που τα φροντίζει μαζί με μερικούς εθελοντές σε καθημερινή βάση δεν είναι αρκετή για να γλιτώσει τα συμπαθή τετράποδα από τον εφιάλτη τους. Όλες οι προσπάθειες για την απομάκρυνσή τους και τη μεταφορά τους σε ασφαλή καταφύγια απέβησαν άκαρπες, ενώ, σύμφωνα με τα όσα κατήγγειλαν σε ανάρτηση τους στο Facebook μέλη της ακριβιστικής ομάδας «Αιγάλεω», η δημοτική Αρχή αδιαφόρησε αφήνοντας τα ζώα εγκαταλελειμμένα στη μοίρα τους.

Την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου παρενέβη εισαγγελέας, ο οποίος διέταξε τη διενέργεια επείγουσας προκαταρτικής εξέτασης, ωστόσο τα ζώα έως και τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές παραμένουν εγκλωβισμένα στη χωματερή-κολαστήριο. Υπολογίζεται ότι στο συγκεκριμενο σημείο υπάρχουν περισσότερα από 80 ζώα”, αναφέρθηκε στο protothema.gr

ΚΟΡΙΝΘΙΑ: Μπήκαν τα ξημερώματα στα ΕΛΤΑ στο Χιλιομόδι και αφαίρεσαν…

Σύμφωνα με πληροφορίες της korinthiannews.gr άγνωστοι δράστες σήμερα τα ξημερώματα διέρρηξαν την πόρτα στα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛ.ΤΑ) στο Χιλιομόδι Κορινθίας, μπήκαν στο κατάστημα και αφαίρεσαν ένα μικρό κουτί με λίγα χρήματα. Οι δράστες αναζητούνται!

Κ.Ν

ΚΟΡΙΝΘΟΣ: …Αλέκο άκουσες τις δηλώσεις του νέου δημάρχου; -…Ποιος είναι ο μύθος;

Στη συνέντευξη τύπου για τις πρώτες 100 ημέρες ο δήμαρχος Κορινθίων Β. Νανόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων:

«…Ξεκινήσαμε από την αρχή! Παραλάβαμε ένα δήμο εκτός ελέγχου, στα όρια της διάλυσης!

Στα ταμεία του Δήμου υπάρχουν 28 εκ. ευρώ αλλά αυτή είναι η μισή αλήθεια. Οι υποχρεώσεις πληρωμών του Δήμου σήμερα είναι 22 εκ ευρώ.Τα περί ισχυρού ταμείου λοιπόν δεν είναι παρά μύθος.

Παράλληλα έχουμε εντοπίσει περιπτώσεις κακοδιαχείρισης τις οποίες ελέγχουμε όπως στην Πρωτοβάθμια σχολική επιτροπή, το Λιμενικό Ταμείο και το ΚΕΠΑΠ όπου δεν κατατίθεντο ισολογισμοί από το 2014.

«Θα αποδοθούν ευθύνες, αν διαπιστωθεί από ορκωτούς λογιστές και ελεγκτικό συνέδριο παρανομίες, απάντησε ο δήμαρχος σε σχετική ερώτηση. “Έχω ζητήσει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες έως το Μάρτιο και σε 6 μήνες να έχουμε τελειώσει με ισολογισμούς και εκθέσεις ορκωτών…».

ΣΣ. …Βρε Αλέκο, ΤΕΩΣ δήμαρχε Κορινθίων, άκουσες τις δηλώσεις του νέου δημάρχου; Μύθος τα όσα ακούγονταν περι ισχυρού ταμείου του δήμου; Επίσης, ΤΕΩΣ δήμαρχε, έχετε κάτι να πείτε και για όσα λέγονται για περιπτώσεις κακοδιαχείρισης;

Κ.Ν

ΛΟΥΤΡΑΚΙ: …Με αυτό τον τρόπο ο απατεώνας του αφαίρεσε 4.600 ευρώ!

Εξιχνιάστηκε, ύστερα από αστυνομική έρευνα του αστυνομικού τμήματος Λουτρακίου, μία περίπτωση απάτης σε βάρος ατόμου, που είχε γίνει την 15 και την 16 Δεκεμβρίου 2019, στο Λουτράκι.

Σύμφωνα με πληροφορίες της korinthiannews.gr τις παραπάνω ημερομηνίες το θύμα είχε ηλεκτρονικά καταθέσει συνολικά το χρηματικό ποσό των 4.600 ευρώ για την αγορά ενός φορτηγού οχήματος το οποίο ποτέ δεν παρέλαβε! Για την υπόθεση αυτή, σχηματίσθηκε δικογραφία, σε βάρος ενός 36χρονου, για απάτη.

Κ.Ν