Αρχική Blog Σελίδα 398

Ο μητροπολίτης Ναυπάκτου βρέθηκε στον Ι. Ναό Αγίου Νικολάου Κορίνθου και τέλεσε το ετήσιο μνημόσυνο του…

0

Από τη μητρόπολη Κορίνθου αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Το Σάββατο, 16 Νοεμβρίου 2024, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος και στον Ενοριακό Ι. Ναό Αγίου Νικολάου Κορίνθου προέστη και ετέλεσε το ετήσιο Ιερό Μνημόσυνο του Ιωάννου Καλοβελόνη, που νέος «τῇ ἡλικίᾳ» εξεδήμησε εις Κύριον.

Την Κυριακή, 17 Νοεμβρίου 2024, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος, Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεώς μας, μετέβη στα Μεντουργιάνικα του Δήμου Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης και ετέλεσαν τον Όρθρο και την Θ. Λειτουργία.

Η ευαρίθμητος αλλά δραστήρια και δημιουργική αδελφότητα, που από το έτος 2000 εγκαταβιώνει στο ως άνω Ι. Μετόχιο, ένεκα της πυρκαϊάς που κατέστρεψε τότε την Ι. Μονή του Προφήτη Ηλία και δεν έχει ακόμη αποκατασταθεί, αλλά και που προσφάτως και πάλι εκινδύνευσαν και Μετόχι και Ι. Μονή, με την ήρεμη μινυρίζουσα ᾄσι των ύμνων της Κυριακής προσέφερε μια κατανυκτική ευκαιρία προσευχής στους εκκλησιαζομένους προσκυνητές, την οποία πνευματική ανάταση συμπλήρωσαν οι λόγοι του Θεοφιλεστάτου κατά το κήρυγμά του, αναφερόμενος, με την ευκαιρία της Ευαγγελικής περικοπής της παραβολής του άφρονος πλουσίου, στην πλεονεξία…»

ΚΙΑΤΟ: Τους συνέλαβαν και για “σοκολάτα”

0

«Συνελήφθησαν, το Σάββατο το μεσημέρι, στο Κιάτο, από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής του Εγκλήματος (Ο.Π.Κ.Ε.) Κορινθίας, 2 άτομα, ηλικίας 26 και 28 ετών, αντίστοιχα, γιατί κατείχαν τρίφτη κάνναβης, μικροποσότητα κάνναβης και ακατέργαστης κάνναβης (σοκολάτα), τα οποία κατασχέθηκαν. Προανάκριση διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Σικυωνίων», αναφέρεται από την αστυνομία.

Σεισμική δόνηση κοντά στο Ξυλόκαστρο (φωτο)

0

Ασθενής σεισμική δόνηση 2,4 Ρίχτερ σημειώθηκε σήμερα το πρωί κοντά στο Ξυλόκαστρο

Το επίκεντρο του σεισμού:

Κ.Ν

Στήριξη του Σ.Π.Ο.Α.Κ. στο ψήφισμα της ΔΕΥΑ  Λουτρακίου-Π.-ΑΓ. Θ…

0

Από το «ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΥ ΚΟΛΠΟΥ (Σ.Π.Ο.Α.Κ.) «Ο ΑΡΙΩΝ» ανακοινώνεται:  

«Στήριξη του Σ.Π.Ο.Α.Κ. στο Ψήφισμα της ΔΕΥΑ  Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων με τίτλο: “Το νερό δεν είναι εμπορεύσιμο, αλλά δημόσιο αγαθό”

Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσηκώσει το νομοσχέδιο που προωθεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τις συνενώσεις των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) και την αναγκαστική επέκταση Ανωνύμων Εταιρειών, όπως η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ. Όλοι οι Δήμαρχοι και τα Δημοτικά Συμβούλια της Χώρας αντιδρούν, λαμβάνοντας ομόφωνες αποφάσεις και εκφράζοντας την δυσαρέσκεια και την έντονη διαμαρτυρία τους.

Οι ΔΕΥΑ είναι δημοτικές επιχειρήσεις και το νερό είναι πηγή ζωής, αποτελεί κοινωνικό αγαθό το οποίο δεν μπορεί να μετατραπεί σε εμπόρευμα. Μία τέτοια συνένωση μεταξύ άλλων, θα έχει ως συνέπεια αφενός την αύξηση τιμολόγησης του νερού και αφετέρου την πλημμελή υποστήριξη των δικτύων και των βλαβών σε απομακρυσμένες κοινότητες των Δήμων μας.

Το Δ.Σ. του Σ.Π.Ο.Α.Κ.στη συνεδρίαση του στις 14/11/2024,εκφράζοντας την κατηγορηματική του αντίθεση στις προτεινόμενες από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξαγγελίες επί του θέματος των αναγκαστικών συνενώσεων των ΔΕΥΑ και επέκτασης της ΕΥΔΑΠ, στους νομούς Κορινθίας, Βοιωτίας και Φωκίδας σε Δήμους-Μέλη μας,ομόφωνα αποφάσισε τα εξής:

1. Συντάσσεται με τις θέσεις και τις απόψεις όπως εκφράζονται από το Δ.Σ. της ΔΕΥΑ Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων σε ψήφισμά του με τίτλο: «Το νερό δεν είναι εμπορεύσιμο, αλλά δημόσιο αγαθό», το περιεχόμενο του οποίου εγκρίνει και έχει ως κάτωθι:

Ψήφισμα του Δ.Σ. της ΔΕΥΑ Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων με τίτλο: «Το νερό δεν είναι εμπορεύσιμο, αλλά δημόσιο αγαθό»

«Πρόσφατα υπήρξαν Κυβερνητικές ανακοινώσεις μέσω Υπουργού-ών, ότι στα πλαίσια της λειψυδρίας σχεδιάζεται επέκταση της ΕΥΔΑΠ στους νομούς Κορινθίας, Βοιωτίας και Φωκίδας.

Είναι βέβαιο, ότι ο σχεδιασμός αυτός αποτελεί την τελευταία πράξη του δράματος για την είσοδο ιδιωτών στην διαχείριση-εκμετάλλευση των νερών στην χώρα μας, όπως έγινε και με την ηλεκτρική ενέργεια, επικοινωνίες, μεταφορές κλπ.από τις οποίες ο ελληνικός λαός δεν είδε ουδεμία βελτιστοποίηση, ούτε ποιοτική, ούτε οικονομική.

Ο διαφαινόμενος κυβερνητικός σχεδιασμός στην υπόθεση των νερών καταδεικνύει με σαφήνεια μία «συνταγματική εκτροπή», όπως αναφέρουν νομικοί.

Το ΣΤΕ (Συμβούλιο της Επικρατείας) ξεκάθαρα έχει κρίνει πως το νερό δεν είναι εμπορεύσιμο, αλλά δημόσιο αγαθό.

Το Ανώτατο Ακυρωτικό δικαστήριο σε συνεχή βάση βάζει φρένο στις διαφαινόμενες επιθυμίες της κυβέρνησης, να μετατρέψει το νερό σε αντικείμενο εμπορίου. 

Το ΣΤΕ μεταξύ άλλων επικαλείται εκτός από το Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2000/60/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ότι,«Το ύδωρ δεν είναι εμπορικό προϊόν όπως όλα τα άλλα, αλλά αποτελεί κληρονομιά που πρέπει να προστατεύεται και να τυγχάνει της κατάλληλης μεταχείρισης»,αλλά και τις διατάξεις που ορίζουν πως η ύδρευση συνιστά υπηρεσία κοινής ωφέλειας. 

Επίσης όσον αφορά την ΡΑΑΕΥ, οι Διοικητικοί Δικαστές επικαλούνται την νομολογία του Ανώτατου Διοικητικού Δικαστηρίου της χώρας που ρητά ορίζει, ότι το νερό ως δημόσιο αγαθό θα πρέπει να τελεί υπό αυστηρή εποπτεία του κράτους και απαγορεύει την μεταβίβαση του άμεσου ελέγχου των υδάτων σε οποιαδήποτε ανεξάρτητη Αρχή.

Η επί σειρά πολλών ετών και κυβερνήσεων, απαγόρευση προσλήψεων μόνιμου προσωπικού στις ΔΕΥΑ, η μη ένταξη των ΔΕΥΑ σε μειωμένο βιομηχανικό τιμολόγιο ηλεκτρικού ρεύματος, καταδεικνύουν ότι υπάρχει σχέδιο απενεργοποίησης των ΔΕΥΑ, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την είσοδο ιδιωτών.

Η Κυβέρνηση φαίνεται ότι δεν αφουγκράζεται ούτε τις υπάρχουσες σε παγκόσμιο επίπεδο αποτυχημένες προσπάθειες διαχείρισης του νερού από  ιδιώτες που έχουν αποκλειστικό στόχο το κέρδος και είναι εις βάρος των πολιτών (Γαλλία-Παρίσι, Αργεντινή κλπ.).

Τα αποτελέσματα των ιδιωτικοποιήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν οι υπέρογκες αυξήσεις τιμών, η ελλιπής συντήρηση δικτύων, οι ανύπαρκτες επενδύσεις, οι μαζικές μολύνσεις και η διάδοση ασθενειών.

ΓΙΑΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΤΕ ΜΙΑ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΗ ΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ;

Γιατί καθυστερεί επί μήνες η κατάθεση του σχεδιαζόμενου νομοσχεδίου (προς διαβούλευση) για την υποτιθέμενη μεταρρύθμιση των παρόχων ύδατος;

Καλούμε όλους τους τοπικούς άρχοντες, τους Δημάρχους, τους Περιφερειάρχες, αντιδημάρχους, δημοτικούς και περιφερειακούς συμβούλους, να βγουν δημόσια μπροστά, να ενημερώσουν δημότες και επισκέπτες, να συζητήσουν- αποφασίσουν τα αρμόδια όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και με κοινές ενέργειες με τους Δήμους  στην Κορινθία- Βοιωτία – Φωκίδα να προσπαθήσουν να διαφυλάξουν τον Δημόσιο χαρακτήρα του νερού (δημόσιο αγαθό), καθώς και τα θεσμοθετημένα δικαιώματα τους.

Ζητούμε από όλα τα ΜΜΕ να προβάλλουν όλες τις πτυχές του ζητήματος,συνδράμοντας στην απόκτηση ολοκληρωμένης-σφαιρικής γνώσης των πολιτών, όντας σίγουροι για την τελική υποστήριξη τους ενάντια στα προτεινόμενα κυβερνητικά σχέδια ιδιωτικοποίησης-εμπορευματοποίησης του νερού.» 

2. Να κοινοποιηθεί η σχετική απόφαση του Δ.Σ. Σ.Π.Ο.Α.Κ. στους αρμόδιους φορείς: α) Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θεόδωρο Σκυλακάκη, β) Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Νικόλαο Ταγαρά, γ) Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), δ) Ένωση Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης – Αποχέτευσης (Ε.Δ.Ε.Υ.Α.) καιε) σε όλους τους Δήμους – Μέλη του Σ.Π.Ο.Α.Κ.

3. Να εκδοθεί σχετικό δελτίο τύπου προς τα ΜΜΕ».

Ξεκινά ο διαγωνισμός για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου- Κω -Η διάρκεια της κατασκευαστικής φάσης έχει οριστεί σε 36 μήνες…

0

“ΑΔΜΗΕ: ΞΕΚΙΝΑ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ-ΚΩ

Ένα κομβικό έργο για την ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων στο ηπειρωτικό σύστημα υψηλής τάσης ξεκινά ο ΑΔΜΗΕ με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου-Κω.

Η διαγωνιστική διαδικασία αφορά στη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση καλωδιακών συστημάτων συνεχούς ρεύματος υψηλής τάσης (HVDC), καθώς και δύο Σταθμών Μετατροπής, που θα κατασκευαστούν στα δύο άκρα της διασύνδεσης.

Ο προϋπολογισμός για το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης ανέρχεται σε 630 εκατ. ευρώ, ενώ για τους Σταθμούς Μετατροπής σε 789,1 εκατ. ευρώ. Η ανάθεση του έργου θα γίνει με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα, από οικονομική άποψη, προσφορά. Η διάρκεια της κατασκευαστικής φάσης έχει οριστεί σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Το δεύτερο καλωδιακό σύστημα με τεχνολογία συνεχούς ρεύματος, που θα εγκατασταθεί στην Ελλάδα, μετά την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής, θα έχει μεταφορική ικανότητα 1.000 MW και θα είναι συνολικού μήκους 380 χλμ.

Μέσω της διασύνδεσης Κορίνθου-Κω πρόκειται να συνδεθούν, στη συνέχεια, έξι αυτόνομα ηλεκτρικά συστήματα των Δωδεκανήσων (Καρπάθου, Ρόδου, Σύμης, Καλύμνου, Πάτμου και Αρκιών), θωρακίζοντας την ασφαλή ηλεκτροδότηση δέκα ακόμη νησιών που τροφοδοτούνται εμμέσως από καλώδια μέσης τάσης.

Η ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων θα προσφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη, καθώς θα επιτρέψει τη σταδιακή απόσυρση των ρυπογόνων και κοστοβόρων πετρελαϊκών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής που λειτουργούν μέχρι σήμερα στα μη διασυνδεδεμένα νησιά.

Η μείωση του κόστους των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας για όλους τους καταναλωτές υπολογίζεται ότι θα ανέλθει σε έως και 3,6 δισ. ευρώ για την περίοδο 2029-2053. Το έργο έχει επιλεγεί για χρηματοδότηση από το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νησιών.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, κ. Μάνος Μανουσάκης, δήλωσε σχετικά: «Ο ΑΔΜΗΕ συνεχίζει να υλοποιεί με ταχύ ρυθμό επενδύσεις στρατηγικής σημασίας για την ενεργειακή ασφάλεια και την πράσινη μετάβαση της νησιωτικής Ελλάδας. Η διασύνδεση Κορίνθου-Κω θα ενώσει, για πρώτη φορά, τα Δωδεκάνησα με το ηπειρωτικό σύστημα υψηλής τάσης, ανοίγοντας τον δρόμο για την πλήρη αξιοποίηση του χερσαίου και υπεράκτιου ανανεώσιμου δυναμικού δεκάδων νησιών. Με την κατασκευή της δεύτερης εγχώριας διασύνδεσης με τεχνολογία HVDC, ο ΑΔΜΗΕ αποδεικνύει ότι βρίσκεται στην “πρώτη γραμμή” των Διαχειριστών πανευρωπαϊκά που διαθέτουν την τεχνογνωσία για τόσο σύνθετα ενεργειακά έργα.

Ο νέος κύκλος των νησιωτικών διασυνδέσεων στα Δωδεκάνησα και το ΒΑ Αιγαίο έχει ήδη ανοίξει με τον διαγωνισμό που ολοκληρώνεται σύντομα και για τα υποβρύχια καλώδια εναλλασσόμενου ρεύματος. Όπως προβλέπει ο δεκαετής επενδυτικός σχεδιασμός μας, μέχρι το 2030 όλα τα μεγάλα νησιά της χώρας θα είναι πλέον διασυνδεδεμένα με τον χερσαίο κορμό, μέσα από σύγχρονες και ανθεκτικές ηλεκτρικές υποδομές», αναφέρεται από τον ΑΔΜΗΕ.

14χρονος αθίγγανος χτύπησε 16χρονο έξω από το 1ο δημοτικό σχολείο Κορίνθου και …τον έστειλε στο νοσοκομείο!

Σύμφωνα με πληροφορίες της korinthiannews.gr ένας ΑΝΗΛΙΚΟΣ (14χρονος) αθίγγανος από τα Εξαμίλια επιτέθηκε και χτύπησε έναν 16χρονο Έλληνα, μεσημεριάτικα, έξω από το 1ο δημοτικό σχολείο Κορίνθου!!!

Ο 16χρονος μεταφέρθηκε, ελαφριά τραυματισμένος στο πρόσωπο, στο νοσοκομείο Κορίνθου. Το επεισόδιο σύμφωνα με την αστυνομία έγινε για ασήμαντη αφορμή!

Άλλο ένα επεισόδιο με ξυλοδαρμό ΑΝΗΛΙΚΟΥ από ΑΝΗΛΙΚΟ αθίγγανο στην Κορινθία (για υπενθύμιση δείτε την πρόσφατη ανάρτησή μας: Ξεφεύγει η κατάσταση! -13χρονος μαθητής χτυπήθηκε από 13χρονο αθίγγανο και ένα ακόμα άτομο μεσημεριάτικα μέσα στην Κόρινθο!)!

Από την αστυνομία αναφέρεται: «Συνελήφθη, το Σάββατο το απόγευμα, στην Κόρινθο, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Κορίνθου, ΑΝΗΛΙΚΟΣ, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για απλή σωματική βλάβη.

Ειδικότερα, ο ανήλικος συλληφθείς στην Κόρινθο, επιτέθηκε και χτύπησε έτερο ανήλικο, προκαλώντας του ελαφριά σωματική βλάβη .

Επιπλέον, όπως προέκυψε ανωτέρω συλληφθείς στερούνταν δελτίου αστυνομικής ταυτότητας.

Τέλος, για την ίδια υπόθεση κατηγορείται 30χρονη ημεδαπή, για παραμέληση εποπτείας ανηλίκου.

Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί αρμοδίως, ενώ η αστυνομική έρευνα και το προανακριτικό έργο, διενεργούνται από το Αστυνομικό Τμήμα Κορίνθου».

Κ.Ν

ΒΕΛΟ-ΒΟΧΑ: Συνεχείς φθορές και ζημιές σε σχολεία στην Κυρά Βρύση! (φωτο)

“Ο Δήμος Βέλου-Βόχας εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του για τις συνεχείς φθορές και ζημιές που παρατηρούνται στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ζευγολατιού και το 3ο Νηπιαγωγείο Ζευγολατιού, σχολεία που βρίσκονται στον οικισμό της Κυρά Βρύσης.

Η διατήρηση των σχολικών χώρων σε καλή κατάσταση είναι θεμελιώδης για την εκπαιδευτική διαδικασία και το καλό όλων των παιδιών. Γι’ αυτό και ο Δήμος ανταποκρίνεται άμεσα σε κάθε εργασία αποκατάστασης των φθορών, υποστηρίζοντας έμπρακτα την αρχή ότι όλα τα παιδιά δικαιούνται ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να υπάρχει συνεργασία και στήριξη από τους κατοίκους της περιοχής, ώστε τα σχολεία να αντιμετωπίζονται με τον δέοντα σεβασμό ως χώροι μάθησης και δημιουργίας.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος Βέλου-Βόχας απευθύνει έκκληση στην τοπική κοινότητα να προστατέψει και να υποστηρίξει ενεργά τους σχολικούς χώρους, δημιουργώντας ένα περιβάλλον όπου κάθε παιδί θα έχει την ευκαιρία να μάθει, να εξελιχθεί και να μεγαλώσει με αξιοπρέπεια και σεβασμό”, αναφέρεται από το δήμο Βέλου- Βόχας.

ΚΟΡΙΝΘΟΣ: Παραμένει στη θέση του προέδρου ο Κ. Κατεμής

0

Στη θέση του προέδρου του Εργατικού Κέντρου Κορίνθου παραμένει ο Κώστας Κατεμής μετά τις εκλογές για νέα διοίκηση

Κ.Ν

ΚΟΡΙΝΘΟΣ: Συνελήφθη 22χρονος με 109 γραμμάρια χασίς

0

«Συνελήφθη, την Πέμπτη το απόγευμα, στην Κόρινθο, από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής του Εγκλήματος (Ο.Π.Κ.Ε.) Δυτικής Ελλάδας, 22χρονος, γιατί κατείχε ποσότητες κάνναβης, συνολικού βάρους -109- γραμμαρίων, οι οποίες κατασχέθηκαν. Προανάκριση διενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Κορίνθου», αναφέρεται από την αστυνομία.

Συνελήφθη 42χρονος Πακιστανός στο κέντρο μεταναστών Κορίνθου εξαιτίας του δέματος που έλαβε!

0

Συνελήφθη 42χρονος Πακιστανός στο κέντρο μεταναστών Κορίνθου εξαιτίας του δέματος που έλαβε!

Από την αστυνομία αναφέρεται: «Συνελήφθη, την Παρασκευή το μεσημέρι, στην Κόρινθο, από Συνοριακούς Φύλακες του Προαναχωρησιακού Κέντρου Κράτησης Αλλοδαπών (ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α.) Κορίνθου, 42χρονος αλλοδαπός, γιατί ήταν αποδέκτης δέματος που περιείχε επιμελώς κρυμμένη ποσότητα κάνναβης, συνολικού βάρους -8,6- γραμμαρίων, η οποία κατασχέθηκε. Προανάκριση διενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Κορίνθου».

Κ.Ν