ΚΙΑΤΟ: Δύο φορές το αρνήθηκαν στον Γιάννη Σπανό…

“Δύο φορές τού αρνήθηκαν το Ηρώδειο, μία το 2010 επί κυβερνήσεως Παπανδρέου και μία το 2019, όταν προγραμματιζόταν η σεζόν για το καλοκαίρι, δηλαδή επί ΣΥΡΙΖΑ. Για να είμαστε πιο ακριβείς, το πρόγραμμα για το Φεστιβάλ Αθηνών 2019 ανακοινώθηκε επίσημα τον Φεβρουάριο του ιδίου χρόνου, επί υπουργίας Μυρσίνης Ζορμπά.

Εδώ και καιρό το Ηρώδειο έχει «παραδοθεί» και στα χέρια του ελαφρού θεάματος. Διάφοροι εκπρόσωποι της light εκδοχής της καλλιτεχνικής δημιουργίας εμφανίζονται στην ορχήστρα του Ηρωδείου, είτε ως πρωταγωνιστές είτε ως κομπάρσοι. Ακόμη και η «πασίγνωστη» Καλομοίρα βγήκε από μία «Τούρτα» προς τέρψιν του φιλοθεάμονος κοινού υλοποιώντας μία μάλλον άτυχη ιδέα του Διονύση Σαββόπουλου.

Οι αρμόδιοι ωστόσο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου είπαν δύο φορές όχι στον Γιάννη Σπανό. Εκείνον που τραγουδούσε όλη η Αθήνα, τον πρωτομάστορα του «Νέου Κύματος», τον συνθέτη που άφησε τη σφραγίδα του στο σύγχρονο ελληνικό τραγούδι, αλλά και που ανακάλυψε «νέους δρόμους» στη μουσική αυτού του τόπου.

Ο Αργύρης Κούκας είχε τη χαρά και την ευτυχία να δουλέψει με τον Γιάννη Σπανό. Έστειλε, λοιπόν, στο zougla.gr μία επιστολή με την περιγραφή αυτής της αχαρακτήριστης συμπεριφοράς των αρμοδίων απέναντι στον δημιουργό.

Διαβάστε την επιστολή:  

Προχθές όλη η Ελλάδα θρήνησε τον χαμό ενός μεγάλου Έλληνα συνθέτη, του Γιάννη Σπανού. Ενός σπάνιου ήθους ανθρώπου, όπως έδειξε όλη η πορεία του και ο βίος του σε έναν έτσι και αλλιώς δύσκολο και σκληρό χώρο, όπως αυτός του τραγουδιού και γενικότερα της τέχνης.

Ο Σπανός άφησε ένα φωτεινό και αξεπέραστο στίγμα στο ελληνικό τραγούδι, αφού αυτός ήταν ο πατέρας του νέου κύματος αλλά και της μπαλάντας με καθαρά ελληνικά στοιχεία.

Όταν μιλάμε για ελληνική μπαλάντα, μιλάμε για τον Σπανό. Αλλά δεν έμεινε εκεί. Ο Σπανός έγραψε εκπληκτικά λαϊκά τραγούδια. Θα μπορούσε, δηλαδή, να πει κάποιος ότι επρόκειτο για λαϊκό συνθέτη.

Πριν από όλα αυτά όμως είχε ξεκινήσει μία αξιοζήλευτη καριέρα στο Παρίσι παίζοντας και γράφοντας τραγούδια για τη Ζυλιέτ Γκρέκο, την Μπριζίτ Μπαρντό και άλλους σπουδαίους Γάλλους τραγουδιστές και μουσικούς.

Επειδή όμως ο Γιάννης δεν επιζητούσε ποτέ να γίνεται ντόρος γύρω από το όνομά του, παρά μόνο για τη δουλειά του, δεν φώναζε ποτέ και δεν έκανε φασαρία όταν γινόταν κάποια αδικία εις βάρος του, αλλά δεν άφηνε και κανέναν από τους δικούς του ανθρώπους να μιλήσει.

Τώρα όμως που έφυγε αμίλητος, νομίζω ότι κάποιος πρέπει να τα πει.

Για να καταλάβει και ο κόσμος ποιους πληρώνει στα διάφορα υπουργεία για να κάνουν τη δουλειά που πρέπει να κάνουν.

Και ο λόγος εδώ είναι για το Υπουργείο Πολιτισμού, από το οποίο ο Γιάννης Σπανός ζήτησε δύο φορές να παρουσιάσει τη δουλειά του στο Ηρώδειο και τον απέρριψαν. Ποιος; Ποιοι;

Πόσο γνώστες του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού ήταν αυτοί που τον απέρριψαν, όταν έδιναν το Ηρώδειο και στην «κουτσή Μαρία» και σε συνθέτες που έχουν κάνει όλους και όλους δυόμισι δίσκους και απέρριπταν τον Γιάννη Σπανό;

Και για να είμαι πιο συγκεκριμένος, το ζήτησε το 2010 και το καλοκαίρι που πέρασε, δηλαδή το 2019.

Καταλάβατε;

Το Υπουργείο Πολιτισμού της Ελλάδος δεν έδωσε το Ηρώδειο στον Γιάννη Σπανό! Δεν θέλω να τους βρίσω.

Απλώς τους λυπάμαι!”, αναφέρθηκε στη zougla.gr

ΣΣ. Ακόμα και μετά τον θάνατο του μεγάλου μουσικοσυνθέτη από το Κιάτο τα δημοσιεύματα δίνουν και παίρνουν και βγαίνουν στην επιφάνεια και άλλα γεγονότα!