Από την ομάδα κατοίκων Λουτρακίου αναφέρεται:
«Προβλέψεις και προτάσεις για την Τουριστική ανάπτυξη του Λουτρακίου σύμφωνα με το έργο του Προαστιακού σιδηροδρόμου.
Αγαπητοί συμπολίτες,
Είμαστε θεατές της κατασκευής μιας επέκτασης του Προαστιακού σιδηροδρόμου ως το κέντρο της πόλης του Λουτρακίου. Μια σύνδεση τρένου σίγουρα έχει κάποια πλεονεκτήματα για έναν τόπο αλλά πάντα πρέπει να εξετάζουμε και τις αρνητικές επιπτώσεις διότι σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να κάνουν περισσότερο κακό αντί για καλό.
Στην περίπτωση μας φαίνεται ότι δεν έχει γίνει από την πλευρά του δήμου, της τουριστικής επιτροπής αλλά και των επαγγελματικών φορέων της πόλης.
Οι προβληματισμοί μας αναλυτικά:
- Σχεδόν στο σύνολο της η γραμμή από την Αθήνα ως το Λουτράκι περνά από περιοχές της δυτικής Αττικής όπως Αχαρναί, Λιόσια, Μενίδι, Ασπρόπυργος, Μέγαρα κτλ. Οι κάτοικοι όλων αυτών των περιοχών δεν έχουν σήμερα πρόσβαση στην θάλασσα ενώ η συντριπτική τους πλειοψηφία διαθέτει μηνιαίες κάρτες μετακίνησης προαστιακού. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι φυσικά θα οδηγηθούν αποκλειστικά προς το Λουτράκι όπου το τρένο καταλήγει 20 μέτρα από την ακτή, δημιουργώντας ασφυκτική κατάσταση και ΟΧΙ με τον τουρισμό που θα θέλαμε για το Λουτράκι!!!
- Αξέχαστες μας έχουν μείνει οι εικόνες όπου οι επιβάτες του παλιού μετρικού τρένου αποβιβάζονταν στην παραλία Λουτρακίου με τις διάσημες τότε σακούλες «Σκλαβενίτη» με ταπερ και τα σαμπουάν στις ντουζιέρες τις παραλίας. Θυμόμαστε την φασαρία που έκαναν οι επαγγελματίες της εστίασης ενώ το θέμα είχε φτάσει στο τότε ΔΣ για να βρεθούν λύσεις. Σήμερα με την ευκολία πρόσβασης το πρόβλημα θα είναι σίγουρα χειρότερο.
- Δυστυχώς οι τουρίστες όταν επιλέγουν να επισκεφτούν ένα προορισμό δεν το κάνουν με γνώμονα την σιδηροδρομική του σύνδεση αλλά με το τι έχει να του προσφέρει ο ίδιος ο προορισμός. Αν θέλει ο τόπος να αναπτυχθεί τουριστικά άλλες είναι οι προτεραιότητες, όχι το τρένο. Πάρτε σαν παράδειγμα άλλες περιοχές όπως το Ναύπλιο, η Ναύπακτος, η Πάργα οι οποίες δεν έχουν τρένο, δυσκολότερη πρόσβαση αλλά φιλοξενούν πολλαπλάσιους τουρίστες.
- Με σημερινές τιμές Κορίνθου μια τριμελής οικογένεια χρειάζεται 60 ευρώ ΜΕΤ επιστροφής και ένα ζευγάρι 40 ευρώ. Η επίσκεψη με το αυτοκίνητο από την Αθήνα κοστίζει 35-40 ευρώ και σου δίνει την δυνατότητα να περιηγηθείς στην περιοχή και να ταξιδέψεις την ώρα που θες. Άρα το τρένο δεν θα βοηθήσει στην ανάπτυξη του εσωτερικού τουρισμού.
- Μείωση διανυκτερεύσεων εσωτερικού τουρισμού. Όταν κάποιος μπορεί να επιστρέψει αυθημερόν από την παραλία θα επιλέξει να γλυτώσει τα έξοδα της διανυκτέρευσης.
- Λόγω της παντελούς απουσίας πάρκινγκ στον τερματικό σταθμό, αναγκαστικά θα δημιουργηθεί ένα απέραντο πάρκινγκ στους ήδη βεβαρημένους δρόμους. Η πόλη σίγουρα θα αποκτήσει ένα ακόμα πιο άσχημο πρόσωπο ΜΗ τουριστικής πόλης αλλά κακού προαστίου της Αθήνας.
- Ο τρόπος κατασκευής της γραμμής ο οποίοςουσιαστικά αποκόπτει σχεδόν τελείως την πρόσβαση προς την θάλασσα θα κάνει σημαντική τουριστική ζημιά στην πόλη αφού εκατοντάδες τουριστικές κατοικίες επηρεάζονται. Δεν εννοούμε τα παμπάλαια διαμερίσματα εντός της πόλης αλλά τις κατοικίες σε μήκος 4 χιλιομέτρων ως τον τερματικό σταθμό.
- Σύμφωνα με το παράδειγμα της Κορίνθου δεν αποκλείεται να δούμε αύξηση παράνομων ενεργειών λόγω του κόσμου που επιβιβάζεται στο τρένο. Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα κλοπών, ουσιών κτλ.
- Ένα τελευταίο έχει να κάνει με το ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΟΣΜΟ της πόλης μας. Σκεφτείτε πόσο εύκολο θα γίνει σε νέους, ηλικιωμένους και άλλες ομάδες οι οποίες δεν διαθέτουν αυτοκίνητο να επισκέπτονται πλέον πολυκαταστήματα τύπου «MALL» τα οποία βρίσκονται δίπλα στο τρένο στην Αθήνα. Εμπορική καταστροφή του Λουτρακίου.
Πρόταση μας είναι η αποφυγή σύνδεσης του τρένου ως το κέντρο της πόλης. Θα μπορούσαμε να αποφύγουμε πολλά από τα αρνητικά που αναφέραμε πιο πάνω ενώ για τους ντόπιους η ταλαιπωρία είναι μηδενική.
Οι αποφάσεις του σήμερα θα μας ακολουθούν για δεκαετίες. Ας μην επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος. Η πόλη δεν αντέχει άλλη τουριστική υποβάθμιση».