Επανερχόμαστε σε αυτό που γράφουμε συνεχώς από την αρχή της εβδομάδας που δεν είναι άλλο από το πολύ σοβαρό εργατικό ατύχημα στην Motor Oil, στους Αγ. Θεοδώρους.
Είναι ένα από τα πιο σοβαρά εργατικά ατυχήματα τα τελευταία χρόνια στην Κορινθία
Τραυματίστηκαν σοβαρά τέσσερις εργαζόμενοι μετά από φωτιά στο χώρο!!! Παραλίγο να χάσουν τη ζωή τους άνθρωποι που βγάζουν καθημερινά το μεροκάματό τους! Σίγουρα θα πρέπει το θέμα να ερευνηθεί σοβαρά, να δοθούν εξηγήσεις από την επιχείρηση και να αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που χρειάζεται.
Η ατυχία όμως των εργαζομένων συνεχίστηκε και μετά την έκρηξη στην Motor Oilσύμφωνα με αθηναικά ΜΜΕ και αναφέρθηκε μεταξύ άλλων:
«Οι 4 εγκαυματίες εργαζόμενοι της «ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ» αρχικά μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο Κορίνθου για διασωλήνωση. Αργότερα, οι δύο από αυτούς μεταφέρονται στο Νοσοκομείο «Γεννηματάς», όπου στη βάρδια των επειγόντων ήταν μόνο μια νοσηλεύτρια…
Οι άλλοι δύο μεταφέρονται στο «Θριάσιο», το μοναδικό νοσοκομείο που βρίσκεται στην καρδιά της βιομηχανικής ζώνης, όπου όμως η ΜΕΘ και η ΜΕΘ Εγκαυμάτων είχαν πληρότητα 100%!
Σε κρίσιμη κατάσταση και για 24 ώρες οι δύο εργαζόμενοι νοσηλεύτηκαν εκτός ΜΕΘ, σε Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας (ΜΑΦ), όπου είναι αδύνατο να αντιμετωπιστούν περιστατικά τέτοιας βαρύτητας.
Τελικά ο ένας το βράδυ του Σαββάτου, μια μέρα μετά από το «ατύχημα», μεταφέρθηκε στην Εντατική του Νοσοκομείου ΚΑΤ, ενώ ο δεύτερος μπήκε στη ΜΕΘ Εγκαυμάτων του «Θριασίου», όταν άδειασε κρεβάτι…».
Δεκάδες σεισμικές δονήσεις παρατηρήθηκαν σε μία μόλις μέρα (την Πέμπτη) δίπλα από την Κορινθία οι οποίες γίνονται αισθητές …και στην Κορινθία. Ιδιαίτερα αισθητή, ειδικά στην Δυτική Κορινθία, έγινε η σεισμική δόνηση, περίπου 4 Ρίχτερ, το βράδυ της Πέμπτης, με επίκεντρο 16 χιλιόμετρα Ανατολικά – Βορειοανατολικά των Καλαβρύτων!
“Δυναμικό πρόγραμμα ανάπτυξης των δικτύων φυσικού αερίου σε 39 πόλεις της χώρας θέτει σε εφαρμογή η Δημόσια Επιχείρηση Δικτύου Διανομής (ΔΕΔΑ) η οποία προγραμματίζει την επέκταση της διείσδυσης του αερίου, μεταξύ άλλων, και στις λιγνιτικές περιοχές, όχι μόνο για την τροφοδοσία των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, αλλά και για την εξασφάλιση της τηλεθέρμανσης, που παρέχουν σήμερα στους κατοίκους οι λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ.
Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΔΑ, Μάριος Τσάκας, το πρόγραμμα ανάπτυξης των δικτύων, ύψους 250 εκατ. ευρώ είναι εμπροσθοβαρές, καθώς είναι ενδεικτικό ότι τα επόμενα δύο χρόνια, οι πελάτες φυσικού αερίου ανά την Ελλάδα που θα συνδεθούν στα νέα δίκτυα αντιστοιχούν στους μισούς περίπου καταναλωτές φυσικού αερίου στην περιοχή της Αττικής, όπου τα δίκτυα αναπτύσσονται για περισσότερο από 20 χρόνια.
Το φυσικό αέριο θα μεταφέρεται, ανάλογα με την περίπτωση, μέσω αγωγού (από το υφιστάμενο δίκτυο του ΔΕΣΦΑ ή από τον αγωγό ΤΑΡ που προβλέπεται να τεθεί εφέτος σε λειτουργία), με βυτιοφόρα σε συμπιεσμένη (CNG) ή υγροποιημένη (LNG) μορφή.
Αναλυτικά ο προγραμματισμός για την επέκταση των δικτύων φυσικού αερίου έχει ως εξής:
–Η πρώτη φάση που είχε ανακοινωθεί από πέρυσι, αλλά οι εργασίες δεν προχώρησαν λόγω ελλείψεων/καθυστερήσεων στις αδειοδοτήσεις, περιλαμβάνει 18 πόλεις στις περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (Αλεξανδρούπολη, Δράμα, Καβάλα, Κομοτηνή, Ξάνθη και Ορεστιάδα), Κεντρικής Μακεδονίας (Αλεξάνδρεια, Βέροια, Γιαννιτσά, Κατερίνη, Κιλκίς και Σέρρες) και Στερεάς Ελλάδας (Άμφισσα, Θήβα, Καρπενήσι, Λαμία, Λειβαδιά και Χαλκίδα).
Οι διαγωνισμοί για την ανάθεση των εργασιών κατασκευής των δικτύων είναι σε εξέλιξη και αναμένεται να κατακυρωθούν το Σεπτέμβριο, οπότε και θα ξεκινήσουν τα έργα. Στο μεταξύ, όπως επισημαίνει ο κ. Τσάκας, οι ενδιαφερόμενοι καταναλωτές θα μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις για σύνδεση με το δίκτυο φυσικού αερίου και σε ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΔΕΔΑ που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον Απρίλιο.
–Η δεύτερη φάση επέκτασης των δικτύων περιλαμβάνει τις εξής περιοχές: Στη Δυτική Μακεδονία: Καστοριά, Άργος Ορεστικό, Μανιάκι, Γρεβενά, Φλώρινα, Πτολεμαΐδα, Αμύνταιο, Κοζάνη.
Στις τρεις τελευταίες πόλεις, που καλύπτονται σήμερα με τηλεθέρμανση από τις λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ, η επέκταση των δικτύων θα επιτρέψει την διατήρηση της τηλεθέρμανσης με συνέχιση της χρήσης του υπάρχοντος δικτύου το οποίο θα τροφοδοτείται πλέον με ζεστό νερό από καύση φυσικού αερίου αντί για λιγνίτη. Για το σκοπό αυτό εξετάζεται η διεκδίκηση ενισχύσεων και από το «Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης» της ΕΕ που θα χρηματοδοτήσει επενδύσεις στις περιοχές της Ένωσης που πλήττονται από την απολιγνιτοποίηση.
Στη Δυτική Ελλάδα: Πάτρα, Αγρίνιο και Πύργος όπου το αέριο θα μεταφέρεται σε υγροποιημένο μορφή με βυτιοφόρα. Στην Ήπειρο Ιωάννινα, Άρτα, Ηγουμενίτσα, Πρέβεζα. Στην Πελοπόννησο Τρίπολη, Μεγαλόπολη, Κόρινθος, Άργος, Ναύπλιο, Καλαμάτα. Για τις πόλεις που περιλαμβάνονται στη δεύτερη φάση ανάπτυξης έχουν γίνει οι προμελέτες και οι διαγωνισμοί αναμένεται να προκηρυχθούν το 2021.
Το επόμενο στάδιο θα είναι η επέκταση του φυσικού αερίου και στα νησιά, πρόγραμμα που συνδέεται και με τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις, το μέγεθος της τοπικής αγοράς, κ.ά. Όπως επισημαίνεται, η κατασκευή υποδομής υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Κρήτη για την ηλεκτροδότηση του νησιού δημιουργεί προϋποθέσεις και για την τροφοδοσία επιχειρήσεων (βιομηχανία, ξενοδοχεία), του αγροτικού τομέα (θερμοκήπια) αλλά και των νοικοκυριών με φυσικό αέριο που θα μεταφέρεται στις πόλεις με βυτιοφόρα σε υγροποιημένη μορφή”, αναφέρθηκε στο ethnos.gr.
“Παραμένουν σε κρίσιμη κατάσταση και νοσηλεύονται διασωληνωμένοι σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) οι τέσσερις εγκαυματίες εργαζόμενοι, που τραυματίστηκαν από πυρκαγιά που ξέσπασε μετά από έκρηξη στα διυλιστήρια της Motor Oil, στους Αγίους Θεοδώρους.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο 55χρονος εγκαυματίας που νοσηλεύεται στη ΜΕΘ του ΚΑΤ πρόκειται να μπει σε διαδικασία αφύπνισης το επόμενο 24ωρο, καθώς παρουσιάζει σημάδια αναπνευστικής βελτίωσης, ωστόσο η κατάστασή του παραμένει κρίσιμη.
Το εργατικό ατύχημα εκτός των άλλων ανέδειξε την έλλειψη διαθέσιμων κρεβατιών σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) που βάζει σε κίνδυνο τη ζωή ασθενών και την επιτακτική ανάγκη να ανοίξουν όλα τα δημόσια κρεβάτια σε ΜΕΘ και να αναπτυχθούν και άλλα περισσότερα στα δημόσια νοσοκομεία”, αναφέρθηκε στο loutraki365.gr.
–Το γράφουμε ξανά είναι ένα από τα πιο σοβαρά ατυχήματα σε Κορινθιακή επιχείρηση (αλλά και πανελλαδικά) τα τελευταία χρόνια!
-Αναμένουμε να δούμε …που τελικά θα αποδοθούν ευθύνες για αυτό το σοβαρό ατύχημα στην συγκεκριμένη επιχείρηση! Είναι κρίμα εργαζόμενοι από την μία στιγμή στην άλλη να καταλήγουν στην εντατική και να δίνουν μάχη για τη ζωή τους!
“Η Σωληνουργεία Κορίνθου, θυγατρική της Cenergy Holdings ανέλαβε σύμβαση από την Anglo American Sur S.A., για την κατασκευή και την προμήθεια σωλήνων χάλυβα για το έργο αντικατάστασης του αγωγού Los Bronces.
Το συμβόλαιο για τον αγωγό μεταφοράς μεταλλουργικών συμπυκνωμάτων με νερό (slurry), συνολικού μήκους 35 χιλιομέτρων στη Χιλή, περιλαμβάνει την προμήθεια σωλήνων χάλυβα (LSAW) διαμέτρου 24 ιντσών, πάχους τοιχώματος έως 31,75 χιλιοστά και εξωτερική αντιδιαβρωτική επένδυση τριών στρώσεων πολυαιθυλενίου (3LPE).
Η κατασκευή και επένδυση της συνολικής ποσότητας των 13.700 τόνων, θα πραγματοποιηθεί μέσα στο 2020 στις εγκαταστάσεις της Σωληνουργείας Κορίνθου στην Ελλάδα.
Ο αγωγός βρίσκεται στις Άνδεις, σε μέσο υψόμετρο 3.500 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και οι διαστασιολογικές του ανοχές είναι εξαιρετικά αυστηρές, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή ροή του αγωγού.
«Η συγκεκριμένη ανάθεση στη Νότια Αμερική, επιβεβαιώνει την ηγετική θέση της Σωληνουργεία Κορίνθου, σε έργα χαλυβδοσωλήνων σε όλο τον κόσμο», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία”, αναφέρθηκε στο tovima.gr.
Έχουμε δει πολλά στραβά να γίνονται από την ημέρα που ανέλαβε το “τιμόνι” του δήμου Κορινθίων ο Β. Νανόπουλος. Έχουμε μάλιστα απορήσει πως ο Νανόπουλος με τα λάθη που έχει κάνει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα …θα κατορθώσει να ολοκληρώσει έστω την θητεία του!
Αλλά δεν περιμέναμε να δούμε και το παρακάτω “άδειασμα” που του κάνουν δύο άτομα από το Λουτράκι σε ότι αφορά το καρναβάλι στην Κόρινθο!
Μία επιστολή που εκθέτει τον Νανόπουλο στους δημότες του. Αν μη τι άλλο θα έχει ενδιαφέρον η απάντηση (αν φυσικά υπάρξει) του Νανόπουλου!
Σε ανακοίνωση από δημοτικό σύμβουλο Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων Γ. Κοντό και την δημότη Λουτρακίου Χριστίνα Τερχίνογλου – Μπούνια αναφέρεται:
“Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε τους ισχυρισμούς του Δημάρχου Κορινθίων κ. Βασίλη Νανόπουλου, σχετικά με την Επιτροπή καρναβαλιού της Κορίνθου που σύμφωνα με τον ίδιο, “ουδέποτε υπήρξε”.
Επειδή τα όσα ισχυρίζεται ο Δήμαρχος, μας θίγουν και μας μειώνουν σε πολιτικό, προσωπικό και ηθικό επίπεδο και κυρίως λόγω της πολυετούς και επιτυχημένης ενασχόλησής μας με τα Πολιτιστικά του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων και όχι μόνο, θεωρούμε απαραίτητο να αποκαταστήσουμε δημοσίως την αλήθεια.
Στις 20 Ιανουαρίου 2020, ο κ. Κοντός δέχτηκε τηλεφώνημα από τον Αντιδήμαρχο Εξυπηρέτησης του Πολίτη και Τουρισμού κ. Τιμολέων Πιέτρη, εκ μέρους του κ. Νεκτάριου Σπηλιόπουλου, στο οποίο του ζητήθηκε να βοηθήσει με την εμπειρία του στην διοργάνωση του καρναβαλιού της Κορίνθου.
Στις 21 Ιανουαρίου 2020, ο κ. Κοντός, συναντήθηκε με τον Αντιδήμαρχο Εξυπηρέτησης του Πολίτη και Τουρισμού κ. Τιμολέων Πιέτρη, στο γραφείο του στο Δημαρχείο Κορίνθου. Στη συνάντηση, συμμετείχαν η κ. Μαρία Ανδρουλιδάκη, ο κ. Θέμης Κουτσογκίλας, ο κ. Νεκτάριος Σπηλιόπουλος, η κ. Χριστίνα Τσιορωτά καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες του Δήμου, στην πρώτη ευρεία σύσκεψη για το καρναβάλι του 2020.
Αφού τους παρουσιάστηκαν οι προτάσεις του κ. Κοντού και υπήρξε η σύμφωνη γνώμη όλων των παρευρισκομένων, στη συνέχεια ο κ. Κοντός, τις παρουσίασε ενώπιον της ίδιας επιτροπής, στον Δήμαρχο Κορινθίων κ. Βασίλη Νανόπουλο, ο οποίος τις αποδέχθηκε όλες με ιδιαίτερη χαρά και ενθουσιασμό. Μεταξύ άλλων, του ζητήθηκε τα άτομα που συμμετέχουν στην Επιτροπή, να έχουν εμπειρία από Πολιτιστικές εκδηλώσεις. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Κοντός, πρότεινε τη συμμετοχή στην Επιτροπή της κ. Τερχίνογλου, ως προσωπικότητα που χαίρει της απόλυτης εμπιστοσύνης και εκτίμησής του.
Σε ερώτησή του Δημάρχου για το κόστος αυτής της συνεργασίας, ο κ. Κοντός τόνισε ότι “Είναι χαρά μου να βοηθάω σε τέτοιες εκδηλώσεις και δεν θέλω χρήματα. Αποζημίωσή μου, θα είναι η επιτυχία του Καρναβαλιού, το οποίο άλλωστε αποτελεί και προσωπικό μου στοίχημα”. Ο κ. Νανόπουλος, αποδέχθηκε όλες τις προτάσεις του κ. Κοντού και στη συνέχεια, έδωσε εντολή στον κ. Τιμολέων Πιέτρη να παραδώσει στον κ. Κοντό τα κλειδιά του ΤΕΒΑ (Κολιάτσου 30 – 1ος όροφος) για να στεγαστεί εκεί η Επιτροπή του Καρναβαλιού.
Σε επόμενη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στις 27 Ιανουαρίου, στο γραφείο του Αντιδημάρχου κ. Πιέτρη, παρουσία πλήθους υπηρεσιακών παραγόντων και μελών της επιτροπής, ο κ. Τιμολέων Πιέτρης, όρισε τον κ. Κοντό, Πρόεδρο της Καρναβαλικής Επιτροπής και εν συνεχεία, όρισε μέλος την κ. Τερχίνογλου. Η πρότασή του αυτή, έγινε αποδεκτή από όλα τα μέλη της Επιτροπής. Παράλληλα, δόθηκαν αρμοδιότητες για τις καρναβαλικές εκδηλώσεις, ενώ ορίστηκαν οι ημερομηνίες που αυτές θα πραγματοποιηθούν. Κατόπιν τούτου, εστάλη σε όλα τα μέλη της Επιτροπής και στο Δήμαρχο Κορινθίων, μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με την Σύνθεση της Επιτροπής Καρναβαλιού και τις αρμοδιότητες που θα έχει το κάθε μέλος.
Από τότε και μέχρι την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου, σχεδόν καθημερινά υπήρχαν συναντήσεις με το Δήμαρχο και τα μέλη της Επιτροπής για να συζητηθούν διάφορα διαδικαστικά θέματα που αφορούσαν στις καρναβαλικές εκδηλώσεις.
Σε μία από αυτές, μάλιστα, “εξαναγκάσθηκε” σε παραίτηση μέλος της Επιτροπής λόγω άσχημης συμπεριφοράς από τρίτο πρόσωπο, γνωστό του Δημάρχου που ουδεμία σχέση έχει τόσο με το Δήμο όσο και με την καρναβαλική επιτροπή. Σε συνέχεια αυτής της παραίτησης, ο κ. Κοντός υπέβαλε και αυτός με τη σειρά του την παραίτησή του, ενώπιον όλων. Ο Δήμαρχος Κορινθίων, δεν έκανε δεκτές τις δύο παραιτήσεις και τόνισε απευθυνόμενος στον κ. Κοντό, ότι “Δεν σε αφήνω να παραιτηθείς, θα μείνεις εδώ, μαζί μου”.
Την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου, μετά από συγκεκριμένα δημοσιεύματα που αναφέρονταν στη σύνθεση της Επιτροπής δυσμενώς και για τα οποία επιφυλασσόμεθα, ο κ. Κοντος και η κ. Τερχίνογλου έθεσαν στη διάθεση του κ. Νανόπουλου την παραίτησή τους, προκειμένου να μην δημιουργήσουν πρόβλημα στη νέα Δημοτική Αρχή. Ο κ. Νανόπουλος, αφού επανέλαβε τη στήριξή του στην Επιτροπή, ζήτησε από τα μέλη της να “κλείσουν τα αυτιά τους στα δημοσιεύματα”, τόνισε ότι προτίθεται να πραγματοποιήσει Συνέντευξη Τύπου για να ανακοινώσει τη σύνθεση της επιτροπής, αλλά και το γεγονός ότι τόσο ο κ. Κοντός όσο και η κ. Τερχίνογλου, προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αφιλοκερδώς και όπως υπογράμμισε “σας θέλω δίπλα μου σε αυτή τη Συνέντευξη Τύπου για να περάσουμε το μήνυμα της ενότητας”.
Την ίδια ημέρα, ο κ. Νανόπουλος αποδέχθηκε μεταξύ άλλων την πρόταση της κ. Τερχίνογλου για ένα δωρεάν άρμα 8 μέτρων από το Δήμο Πατρέων, εξουσιοδότησε την κ. Τσιορωτά να αποστείλει ευχαριστήρια επιστολή, ενώ όρισε τον κ. Κοντό και την κ. Τερχίνογλου ως αποκλειστικούς συνομιλητές του για οτιδήποτε αφορά στο Καρναβάλι.
Παράλληλα, ως Πρόεδρος της Καρναβαλικής Επιτροπής, ο κ. Κοντός ξεκίνησε τις επαφές του με πλήθος επιχειρηματιών της περιοχής, προκειμένου να αναλάβουν χορηγοί των Αποκριάτικων Εκδηλώσεων του Δήμου. Μάλιστα, δύο επιφανείς επιχειρηματίες της Κορίνθου, οι οποίοι διατηρούν άριστη σχέση με τον κ. Κοντό, εξέφρασαν ενδιαφέρον για την πλήρη οικονομική κάλυψη δύο εκδηλώσεων.
Την 1η Φεβρουαρίου, ο κ. Σπηλιόπουλος, επικοινώνησε τηλεφωνικώς εκ μέρους του Δημάρχου με τον κ. Κοντό και τον ενημέρωσε για την λήξη της συνεργασίας τους.
Κατόπιν όλων αυτών, εκφράζουμε την απογοήτευσή μας για τις δηλώσεις του κ. Νανόπουλου ο οποίος ως άλλος Πόντιος Πιλάτος “νίπτει τας χείρας του” και ενώ είχε ενεργό συμμετοχή σε όλες τις συναντήσεις, δηλώνει πλέον πως “δεν ξέρει”, “δεν άκουσε”, “δεν είδε”.Η συμπεριφορά και οι δηλώσεις του, “αδειάζουν” επί της ουσίας τον Αντιδήμαρχό του, τον Γενικό Γραμματέα του Δήμου Κορινθίων αλλά και τα μέλη της Επιτροπής.Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η συμπεριφορά του αυτή, οφείλεται στην έλλειψη Αυτοδιοικητικής εμπειρίας και όχι σε πιέσεις εξωθεσμικών και θεσμικών παραγόντων.
Ευχόμαστε τέλος, κάθε επιτυχία στο Καρναβάλι της Κορίνθου.
Υ.Γ. Λυπούμαστε που δεν πραγματοποιήσαμε την επιθυμία του Δημάρχου, την ημέρα του Καρναβαλιού να φοράμε όλα τα μέλη της Επιτροπής μάσκες, ώστε να μην μας αναγνωρίζουν οι πολίτες της Κορινθίας.